• Anonym (Nina)

"Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"

http://bloggar.aftonbladet.se/cohannahoamanda/2013/04/langtan-efter-en-dotter/

Hannah och Amanda har förstås inga söner själva, utan idel döttrar...

Blir så äcklad av sådant!

"Sverige fullt av kvinnor, pojkmammor, som mest av allt önskar sig en dotter"

Ska vi fylla Aftonbladets spalter med rubrikerna att världen är full av flickpappor som mest av allt önskar sig en son?  Förstås inte, det är ju tabu att önska sig en son!   I alla fall om man är man.  

För några år sedan stod att läsa i en kvällstidning att "de kvinnor som är vackra föder flickor"!
    Så jävla tramsigt!

Tänk om det stått följande:  "vacka män gör söner".
    Helt otänkbart förstås.   
  • Svar på tråden "Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"
  • OscaroCarlsmamma
    LillGris skrev 2013-08-10 19:06:24 följande:

Jo precis. Carl kommer gå åt helvete, tur att jag fick Saga sen så jag får åtminstone ett normalt barn *pustar ut* (ps snygga namn på dina barn! Min grabb heter som sagt carl och oscar var ett av arbetsnamnen på vad som sedan visade sig vara en tös!)
    Detsamma=) Tur för dig att du fick ett "normalt" barn och att du dessutom kommer kunna bli mormor!=) Själv kommer jag ju få en sämre relation till mina eventuella barnbarn (för det kan väl inte ha att göra med hur engagerad jag kommer vara i dem???) så egentligen har jag väl inte så mycket att se fram emot=)
  • tobiq

Förresten, tror ni inte att man önskar sig sitt eget kön mkt i barnen pga att man vill kunna känna igen sig utseendemässigt?

Jag skulle säga att våra barn är en total blandning av oss, men både nu och främst i framtiden lär ju våra flickor antagligen likna mig mer eftersom de kommer ha kvinnliga drag, kvinnliga kroppar och (kanske) långt hår som jag?

• Anonym (2 killar)

Jag har två söner här hemma, som jag älskar mer än livet självt. Men visst, en viss avundsjuka infinner sig ibland när jag ser eller vänner och familj som får en tjej. Men det där med att mamma och dotter har speciella band vet jag inte om jag tror på. Jag och min äldsta son har ett band imellan oss som ingen någonsin kommer kunna rubba. Han är min lilla kille, och minstingen är pappas lilla kille. Låter ju urdumt ser jag nu. Jag älskar dom precis lika mycket, men det bandet jag har med den stora är väldigt speciellt. vad jag ville få sagt med det vet jag inte haha :D Kanske det att man inte måste få en tjej för att få ett speciellt band med ett barn

• Anonym (normalt)

Jag önskade mig en flicka men inte var det för barnbarnens skull. Så långt har jag inte tänkt överhuvudtaget. Jag tänkte leva för mina barn först.
    Jag ville ha en flicka eftersom jag inbillar mig att jag förstår flickor bättre och skulle ha lättare att uppfostra henne än en pojke. Jag har sannolikt helt fel :)
    Nu när jag redan har en flicka vill jag ha en till eftersom vi då kan återanvända alla kläder :)

• Oscarsmamma84
    Anonym (Flickmamma) skrev 2013-08-10 16:08:14 följande:
    Oscarsmamma84 - haha, det hade jag gjort. Eller nej... Hemska tanke att sitta där med x antal pojkar och ingen flicka så långt ögat kan nå... ;)

Jag ville ha en flicka när jag var gravid men nu när jag fått min son så spelar det ingen roll.

Hehe nä vill inte ha många barn blir lika nöjd om nästa blir en pojke eller flicka

Har inget emot nåt av könen.

Det som stör mig e att där finns mycket mer kläder till flickor än pojkar
  • Carolines Secrets

Jag har tvillingpojkar : ) Man älskar barnen inte könet!! Nu tror jag inte att jag vill ha fler barn men om vi skulle planera en trea så skulle jag absolut inte bry mig om könet. Man älskar barnet oavsett kön! Könet är oväsentligt!!

• LillGris
    OscaroCarlsmamma skrev 2013-08-10 19:18:05 följande:
    Detsamma=) Tur för dig att du fick ett "normalt" barn och att du dessutom kommer kunna bli mormor!=) Själv kommer jag ju få en sämre relation till mina eventuella barnbarn (för det kan väl inte ha att göra med hur engagerad jag kommer vara i dem???) så egentligen har jag väl inte så mycket att se fram emot=)

Haha nä du är dömd till ett liv i utanförskap.. Trist för dig ;)
  • OscaroCarlsmamma
    LillGris skrev 2013-08-10 20:21:14 följande:

Haha nä du är dömd till ett liv i utanförskap.. Trist för dig ;)
    Ja tur att jag fick reda på det, fatta vilken chock det hade blivit annars.=) Jag som alltid tyckt att mina söner är de mest fantastiska barnen i hela världen men tack vare folk här vet jag att alla vill ha en tjej för det är ju bättre och du får en bättre och närmare relation till dem. Pojkar har dessutom bara en liten chans att bli vettiga människor och att vara farmor är egentligen som att vara vilken tant som helst och det är ALLTID mormor som kommer stå barnbarnen närmast. Tänk vad mycket man kan lära sig här en vanlig lördagskväll=)
  • Anonym (sara)

jag hoppades på pojke när jag blev gravid , men ficj veta att det var en tjej på ultraljudet , blev superglad såklart , men jag fick ingen tjej , de såg fel , nu är flickrummet nedpackat och väggarna målade blå , alla mina gamla bebiskläder ligger åter i en kartong och jag förbereder mig på att aldrig få bli mormor. 
    jag vill inget helldre än att få den där dottern de sa att jag hade.  

• LillGris
    OscaroCarlsmamma skrev 2013-08-10 20:36:20 följande:
    Ja tur att jag fick reda på det, fatta vilken chock det hade blivit annars.=) Jag som alltid tyckt att mina söner är de mest fantastiska barnen i hela världen men tack vare folk här vet jag att alla vill ha en tjej för det är ju bättre och du får en bättre och närmare relation till dem. Pojkar har dessutom bara en liten chans att bli vettiga människor och att vara farmor är egentligen som att vara vilken tant som helst och det är ALLTID mormor som kommer stå barnbarnen närmast. Tänk vad mycket man kan lära sig här en vanlig lördagskväll=)

Haha! Exakt, skönt att jag är här och kan berätta för dig så du slipper bli besviken sen i framtiden ;)
Svar på tråden "Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"