• roffe

Stallkläder i tvättstugan

Anonym (allergisk) skrev 2013-08-10 16:21:15 följande:

Du vet ju verkligen INGENTNG om allergi. Det är ett helvete ibland att som nötallergiker handla på ICA. Så lägg av bara.
    Ja, jag har träffat folk som fått andningsproblem av att någon dom pratat med har ätit snickers. Personen har alltså nötallergi. Det är av denna anledning många kommuner har infört att personalen på förskolorna inte får ha ätit nötter innan arbetspasset eller under tiden.

Läste i tidningen om pojken som var så allergisk att ingen på flygplanet fick äta nötter för han fick akut andningsnöd då.

Ja, en del allergiker kan ha husdjur, en del klarar knappt att stå bredvid mig som har katt utan att nysa och få klåda och utslag i ansiktet.  

En del kan äta liiite produkter med laktos, en del får magknip och diarré av minsta lilla laktosprodukt. 
  • roffe
    Anonym (Folk alltså) skrev 2013-08-10 16:42:25 följande:
    Är man SÅ allergisk kanske man inte ska bo i lägenhet som TS gör..
    Nä man ska bo i hus på landet där alla grannar har hästar och hagar :P
  • roffe
    Anonym (Folk alltså) skrev 2013-08-10 16:51:24 följande:
    Jaha. Jag glömde att det bara fanns hus på landet.. Ehm.
    Nej, men det är en sån typisk kommentar. "mina grannar spelar musik till 02 varje dag" - "flytta till ett hus då!". Ja för folk i hus klipper aldrig gräset kl 09 när nattarbetare ska sova t ex. Oavsett var man bor kommer man kunna ha något problem. Bor man i hus kanske någon på bussen har stallkläder. Eller någon i kassakön på Ica Maxi osv. 

Det man kan göra som allergiker är ju att undvika i den mån det är möjligt, och att äta medicin.

Precis som astmatiker får ta med sig inhalator om dom skulle få plötsligt anfall någonstans.
    Eller dom med pollenallergi tar en tablett varje morgon för att slippa rinnig näsa, kliande ögon osv när man ska till jobbet.
    Man KAN ju flytta till en ensam bunker och arbeta hemifrån, men det är kanske bättre att bara göra det bästa av situationen istället.  =)
  • roffe
    Mineralvatten skrev 2013-08-10 17:01:12 följande:
    en tablett?? jag tar 4.
    Ja, jag kan väl inte veta allas recept och antal milligram, jag gjorde bara en poäng i att är man sjuk på något vis så får man äta medicin =) Sen förstår jag att det är jävligt drygt att ha svår allergi, och jag önskar att folk helt slapp sånt. 
  • roffe
    Mineralvatten skrev 2013-08-10 17:06:10 följande:
    ;) retades lite bara =D.
    Haha xD 
Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan