Inlägg från: Anonym (Folk alltså) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Folk alltså)

Stallkläder i tvättstugan

Nä, TS. Vi har hund och bor i en bostadsrätt med tvättstuga i källaren.. Vi tvättar våra kläder och lakan där, fullt med hundhår. Men bara för att jag har hund så tänker jag inte köpa en tvättmaskin för att ta hänsyn till allergiker, hur egoistiskt det än må låta.. Då får ju ni med allergier faktiskt skaffa en tvättmaskin till lägenheten.. Man kan ju inte förbjuda alla med djur att tvätta i tvättstugan?:s

• Anonym (Folk alltså)
    Anonym (allergisk) skrev 2013-08-10 16:17:07 följande:
    Precis!  Jag har varit så allergisk att jag reagerade på en DVD-film som hörde hemma i ett hem med djur. Alltså, en vän gick ut på gården, gav mig filmen. Vi kramades inte eller något eftersom hon hade djurhår på kläderna. In i bilen, lägger DVD-filmen i knät. Ansiktet svullnar, halsen svullnar. Åker in till akuten, får adrenalin, kortison och blir kvar över natten.
    Är man SÅ allergisk kanske man inte ska bo i lägenhet som TS gör..
  • Anonym (Folk alltså)
    roffe skrev 2013-08-10 16:45:19 följande:
    Nä man ska bo i hus på landet där alla grannar har hästar och hagar :P
    Jaha. Jag glömde att det bara fanns hus på landet.. Ehm.
  • Anonym (Folk alltså)
    roffe skrev 2013-08-10 16:56:46 följande:
    Nej, men det är en sån typisk kommentar. "mina grannar spelar musik till 02 varje dag" - "flytta till ett hus då!". Ja för folk i hus klipper aldrig gräset kl 09 när nattarbetare ska sova t ex. Oavsett var man bor kommer man kunna ha något problem. Bor man i hus kanske någon på bussen har stallkläder. Eller någon i kassakön på Ica Maxi osv. 

Det man kan göra som allergiker är ju att undvika i den mån det är möjligt, och att äta medicin.

Precis som astmatiker får ta med sig inhalator om dom skulle få plötsligt anfall någonstans.

Eller dom med pollenallergi tar en tablett varje morgon för att slippa rinnig näsa, kliande ögon osv när man ska till jobbet.

Man KAN ju flytta till en ensam bunker och arbeta hemifrån, men det är kanske bättre att bara göra det bästa av situationen istället.  =)
    Ja, jag håller med. Problem finns öööööverallt. Men är man SÅ allergisk är det inte jättesmart att bo i lägenhet och riskera att dela tvättstuga med en djurägare/nötätare etc etc. Tycker verkligen INTE att man

NÅGONSIN (hus eller lgh) kan kräva av sina grannar att hålla sig borta från vissa ställen pga sin egen allergi.. Bor man i hus kan man ju ej heller be sina grannar att inte skaffa hund osv osv. Som du säger- medicin. Sorry, blir bara så jäkla arg på en del människor som tycker att hela världen ska anpassa sig efter dem. Jag har fruktansvärt mkt pollenallergi, jag kan inte be gräset att försvinna? Jag kan inte heller be min Golf-spelande sambo om att sluta spela golf.. Jag tar min medicin och undviker helt enkelt att vistas ute när det är som värst.
Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan