Inlägg från: viktoria91 |Visa alla inlägg
  • viktoria91

Stallkläder i tvättstugan

Jag har häst och tvättar självklart stallkläderna i tvättstugan! Var skulle jag annars tvätta dem? Jag bor inte i allergihus och betalar hyra som alla andra då får jag givetvis nyttja lokalerna! Schabrak, benlindor och benskydd tvättas också. Dem nyimpregnerade täckena torkades i tvättrummet.

• viktoria91
    Anonym (hästtjejen) skrev 2013-08-11 00:30:57 följande:
    Tvätta ett par ridbyxor och lite hästiga tröjor är väl ok, om man ser till att inte håra ner i tvättstugan, men täcken schabrak och benlindor är verkligen inte ok. Och inte att impregnera hästtäcken i torkrummet!  Sådant får man tvätta i stallet. 

Jag impregnerade inte täckena i torkrummet, det gjorde jag ute däremot fick dem torka i torkrummet. Är man allergisk mot nytvättade rena täcken är det inte mitt problem, inte om dem varit totalskitiga heller!

Var skulle jag tvätta schabraken, lindor och skydd då? Hemma hos dig?
  • viktoria91
    Marina80 skrev 2013-08-11 08:54:53 följande:
    Ridkläder kan man tvätta i allmänna maskiner. Men absolut inte vojlockar, lindor, täcken och liknande. Då hade tom jag blivit sur och jag har egen häst.

Lindorna och benskydden kan man tvätta i en hink i stallet. Och dom andra grejerna lämnar man in för att tvättas eller skaffar egen tvättmaskin.

Jag har tvättat det i hink i många år innan men det blir inte rent. Jag kommer inte betala för att få det tvättat när jag redan betalar för att använda tvättstugan och plats till maskin är här tyvärr inte! Fortfarande tvättar jag inte täcken i tvättstugan då här dessvärre inte finns en grovtvättsmaskin. Då tycket jag att all penicillin ska förbjudas för att jag är dödligt allergisk mot det! Sånt funkar inte att en majoritet ska anpassa sig efter en minoritet.
  • viktoria91
    Marina80 skrev 2013-08-11 09:22:07 följande:
    Fast här är det inte frågan om allergi eller inte utan om andra skall få slippa hästhår på sina kläder.

Så precis som du skrev så skall inte de som inte har häst (dvs majoriteten) anpassa sig efter dom som har häst (dvs minoriteten).

Inte konstigt att hästfolk idag är så illa omtyckta. Hästfolk klampar ju bara på utan att bry sig om andra människor ens det minsta lilla.

Vilken tur att jag alltid tvättar nåt efter ridkläder och hästsaker så håren hamnar på mina egna kläder. Könshår, spermarester och en tants sura flytningar är bra mycket äckligare!
Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan