Inlägg från: Anonym (nio) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nio)

Stallkläder i tvättstugan

Anonym (tvättstugan) skrev 2013-08-10 12:13:49 följande:
    Så hon får förpesta världen utan att man kan göra något? Hon går ju överallt med de där kläderna hon handlar i dem de ligger ibland höstrån och lera i trappen och hissen. Jag tycker det är ohygieniskt att alltid gå omkring i stallkläder. Vi måste hela tiden få i trappen för hon åkt i hissen. Stötte på henne i porten nyss och sa till henne hon påstod att hon inte kan torktumla sina kläder för att de blir förstörda.  Jag kan inte köpa en egen maskin då den inte får plats.

Nej man kan inte torktumla ridbyxorna (inte om de är dyrare med skoning iaf). Hon har lika stor rätt till tvättstugan som du så trivs du inte kan lika gärna DU skaffa egna maskiner. Tvivlar på att du är så pass dödsallergisk att du påverkas en hel dag av att snabbt åka i en hiss som hon ännu snabbare har åkt i tidigare. Sluta gnäll, din allergi är inget handikapp som ger förtur i livet. Lär dig det.
  • Anonym (nio)
    Marina80 skrev 2013-08-11 09:17:11 följande:
    Fast det är inte hästhåret i sig du är allergisk mot.

Precis. Om man på riktigt tror att det är HÅRET man är allergisk mot så tvivlar jag starkt på att man ens är allergisk. Allergiker brukar nämligen vara någorlunda kunniga i vad som utlöser reaktionerna. Tror man att det är håret (och inte stövet) så är man så okunnig att jag tvivlar på den där allergin faktiskt..
Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan