Inlägg från: Aileen Allannah |Visa alla inlägg
  • Aileen Allannah

Stallkläder i tvättstugan

TantForm skrev 2013-08-10 22:54:00 följande:

Menar du att bara för att det finns allergiska föräldrar som kan vistas på ridskolor, så gäller det alla? Även om jag inte tycker att ts kan ställa några som helst krav på tvättstugan, så kan jag meddela att det faktiskt finns dom som är så allergiska att dom inte kan vistas i samma utrymme som någon varit i med hästkläder. Som min man tex. Han är vrålallergisk mot hästar. Trots att dottern byter kläder innan vi åker hem från stallet, en bilresa som tar max en kvart, så kan han inte använda bilen den dagen utan att riskera ett astmaanfall. Detta trots allergi- och astmamediciner.
    Hade min man varit så allergisk hade dottern aldrig fått syssla med hästar heller.
  • Aileen Allannah
    TantForm skrev 2013-08-11 12:00:40 följande:

Nähä. Själva försöker vi hitta lösningar på problem istället för att bara säga nej. Är man bara lite kreativ funkar det bra. Du kanske borde öva lite på problemlösning i framtiden?
    Nja, alltså, om någonting som en familjemedlem gör skadar en annan, så visar man hänsyn, eftersom man vill att ens familj ska må bra. Problemlösning är en annan sak.
  • Aileen Allannah
    TantForm skrev 2013-08-11 22:39:28 följande:

Oj, du har en väldigt udda definition på att skada någon. Gäller samma sak att sluta hälsa på släktingar med pälsdjur? Eller försöker man lösa det på ett annat sätt än att sluta träffas? I fallet med dotterns ridning så anser inte min man att det är någon större uppoffring att skippa bilen en eftermiddag i veckan. Han känner sig inte det minsta skadad av att ta cykeln eller benen till affären. Men om det är så du skulle känna, så är det självklart bäst att förbjuda ridningen. I vår familj försöker vi lösa det hela så att det blir bra för alla i familjen.
    Jag tror inte att jag ska diskutera den saken med dig faktiskt, i och med att du verkar ha bestämt dig för hur jag är eller vad jag har för uppfattningar om saker och ting. Trevlig kväll!
Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan