Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Stallkläder i tvättstugan

Om hon skräpar ner i trappen mer än normalt kan ni kanske ta upp det med hyresvärden men tvättstugan är till för alla. Nu vet jag inte säkert eftersom jag inte varit i den sitsen, men har läst någonstans att efter en tvätt är de ämnen man är allergisk emot förstörda så ni kommer inte reagera på ev hästhår som ni får på era kläder.
    Vill man vara säker på att slippa sånt får man söka sig en lgh i de hus som är sk allergihus, det finns nog inte i alla kommuner dock, men ni kan ju fråga.

• SupersurasunkSara
    Anonym (superallergisk) skrev 2013-08-12 11:24:09 följande:

Det där stämmer visserligen inte. Som nötallergiker kan det vara livsfarligt att gå på ICA.
    Jag har fått en allergisk reaktion på en buss en gång och höll på att kvävas. Visade det sig sedan att det var en tjej som kom från stallet som hade vanliga jeans på sig. I vanliga fall när det kliver på någon med ridkläder på bussen (eller med djur) får jag gladeligen hoppa av. Både bussar och andra offentliga platser kan vara livsfarliga.
    Samma med nötallergi. Tidigare fick jag itne gå till jobbet i samam kläder som jag haft på mig under helgen om någon ätit jordnötter tex och jag suttit i samma soffa som denne. Vi hade en så pass allergisk person på jobbet då att denne utsattes för livsfara tom om någon öppnaden en påse relativt nära.
Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan