• Isabelle7242

    När jag är arg börjar jag gråta

    När jag blir arg börjar jag gråta helt atomatiskt!! Oftast vill man ju säga ifrån eller prata med den man är arg på, men jag blir ledsen och börjar gråta istället jag vill ändra på den här! vill inte gråta! vill prata och säga det jag vill säga! hur ska jag göra??

  • Svar på tråden När jag är arg börjar jag gråta
  • Grimagen

    Låter jobbigt, jag tror en av de få saker man kan göra när starkare känslor kommer fram är att försöka förutspå att man börjar närma sig och stanna till, ta ett djupt andetag och tänka igenom situation, problemet är nog att man blir lite stressad eftersom det är någon annan där.

    Tränar man på det kanske det efter ett tag kommer mer och mer naturligt. 

  • Masken84

    Blir jag riktigt förbannad börjar jag oxå gråta. Men det är sällan det händer blir inte så arg så ofta. Men är det något som jag har gått runt och tänkt på länge och något som stör mig så blir jag så arg att tårarna sprutar och jag skriker :) men det händer som sagt 1-2 gånger år.

  • Apopan

    Jag är likadan, och har alltid varit. Är faktiskt ett handikapp i många situationer, men ser inte hur en skall bli av med det, utan tänker väl att de är sån jag är bara helt enkelt.

  • Brightpower
    Grimagen skrev 2013-08-11 23:46:56 följande:
    Låter jobbigt, jag tror en av de få saker man kan göra när starkare känslor kommer fram är att försöka förutspå att man börjar närma sig och stanna till, ta ett djupt andetag och tänka igenom situation, problemet är nog att man blir lite stressad eftersom det är någon annan där.

    Tränar man på det kanske det efter ett tag kommer mer och mer naturligt. 
    Hii Isabelle! Obiously u seem a lil nervous hun.. don't put it emotionally... The only way to get the rid of it is to take yourself into selfcontrol. What I mean with selfcontroling yourself is like: Don't follow your heart but your mind.. I'll promise u.. u'll get much better. Okay!!??

    Everytime u feel u r goin' to freak out think about it before putting yourself into unnecessary actions. 

     (remember, SELFCONTROL can only be bought THROUGH THE MIND NOT THROUGH HEART tho)

    Much love,
    Tina 
Svar på tråden När jag är arg börjar jag gråta