• Anonym (Ledsen)

    Jag kommer aldrig få ett syskon till mitt barn :(

    Jag har fått ett barn och graviditeten var väldigt komplicerad och nästa graviditet kommer vara likadan, finns mycket risker med att jag blir gravid pga mitt hjärta.. Nu har jag ett barn och vågar inte chansa då mitt barn som redan existerar behöver mig.
    Har kollat på att adoptera med såg att det kan kosta upp till 200.000, dom pengarna kommer jag aldrig någonsin att ha..

    Finns det andra sätt att gå till väga? Har funderat på fosterbarn men det är uteslutet då jag aldrig skulle klara av att ta hand om ett barn som sen skulle flytta från mig, hjärtskärande.

    Jag VET att jag har ett barn och ska vara tacksam över det, det är jag! Jag menar inte att mina problem ang detta är större än för de som inte kan få barn.

    Men det gör mig ledsen att aldrig kunna ge mitt barn ett syskon, har själv myckret syskon och värderar det mycket högt.
    Min enda vän e tex min syster, utan henne hade jag varit mycket ensam.

  • Svar på tråden Jag kommer aldrig få ett syskon till mitt barn :(
  • TheTrader

    Nu vet jag inte vad du har för hjärtfel men det verkar vara så pass allvarligt att du är rekommenderad att inte skaffa barn pga risker vid förlossningen. Lyssna på det, det är säkerligen i alla välmening. 

    Rent medicinskt så är en äggdonation till en surrogatmamma ett alternativ, säkert inte billigt men ett alternativ.

    Att bara få ett barn är mer än vad många kvinnor. Tänk på det. Ditt barn behöver dig, sin mamma. Den behöver inte ett syskon. Lägg fokus på ditt barn. Det är inte speciellt ovanligt att inte ha syskon idag. Det betyder inte att folk går runt och är ensamma bara för det. Partner och vänner täcker.

    Hoppas att du kommer till insikten om vad du har och fokusera inte på vad du inte har.
    Kram 

Svar på tråden Jag kommer aldrig få ett syskon till mitt barn :(