• Anonym (Medial)

    Har du sett ett spöke/ande??

    Hej, jag tänkte jag skulle ställa frågan eftersom jag själv är medial och det är roligt att läsa om andras upplevelse, berätta gärna vad som hände och om du tror på sånt eller inte samt ifall ni tror på medium.

    Jag har varit med om väldigt mycket men det beror mycket på att jag känner av andar, men vill inte spå nån eller se över nätet så det är ingen ide att ni ställer såna frågor till mig. Jag har varit medial hela livet men är väldigt orutinerad.  

    Ni som är ute efter att göra narr av sånt här undanbedes skriva i tråden.

    Så skriv får jag läsa  Spöke   

  • Svar på tråden Har du sett ett spöke/ande??
  • Anonym (L.E)

    Jag har känt ett antal gånger en svart mörk hotfull gestalt gå genom rummet och som har ställt sig vid min sida av sängen. Mycket obehagligt. Detta hände några månader efter min dotter dog. Dagen efter min dotter dog kände jag en oerhörd kraft, ljus och tacksamhet. Min granne berättade senare att hennes dotter sett en stor ängel som stod vid vårt hus på vår gräsmatta.

    Innan min pappa dog drömde jag samma natt att han dog. Vi vaknade av att min mamma ringde och sa att han var död. Jag skrek bara jag vet, jag vet!

    Två månader innan min dotter dog drömde jag att jag var på bårhuset och la på henne ett varmt täcke så hon skulle vakna.

    När hon dog kände jag en bit av mitt hjärta som det gjorde extra ont i och då visste vi inte att det var hon som var död.

    Så det är det närmsta jag har kommit som är konstigt.

  • Anonym (Siri)

    Jag ser andar men inte spöken. De andarna jag främst ser är skyddsandar och naturandar. Jag vet inte riktigt vad du menar med upplevelser, jag ser andarna varje dag, senast för fem minuter sedan innan jag gick och la mig. Så det är mer vardag än upplevelse.

    Tyvärr har jag ingen häftig historia att berätta. Jag har aldrig varit med om något revolutionerande med en ande. Men jag träffade en vattenande i Nice för något år sedan som jag tyckte mycket om.

  • Ooops

    Japp några gånger. Har sett min papp stå i hörnet av rummer natten innan begravningen. Hade bestämt mig för att se honom i kistan och säga farväm. Vågade inte gå fram till honom på sjukhuset. På begravningsmorgonen ringer min bror och är väldigt ledsen, berättar att vi blivir rådda att inge se honom, att han ändrats så mkt. Gör inget sa jag, jag har redan sagt farväl. . Sen om detra stämmer eller ej (blir ju alltid ifrågasatt här) bryr jag mig inte om, tanken på detta värmer mig och hjälper mig i mörka stunder. Sen har jag sett nån gubbe och en katt stryka omkring här.

  • Anonym (................)

    jag har sett mkt i ögonvrån med skuggor , jag har även känt av när "ngt" har vidrört mig,  jag har hört konstiga saker, sen mina saker jag äger försvinner , o vissa av dom har ännu inte kommit fram igen. Jag har även många ggr känt mig iakttagen i en massa olika situationer osv osv.
    Sedan är det ju allmänt känt att både småbarn & djur kan se vad inte ja ialf kan se, så min hund har morrat åt min sovrumsdörröppning & min lilla dotter har vaknat i skrikit i panik helt hysteriskt, men hon slutade så fort jag började ha som rutin att hänga upp filtar runt om hennes spjälsäng så hon inte kan se utanför den.

  • Anonym (Ja)

    Har sett, känt av och till och hållit i handen. Det känns lustigt, man känner att personen håller tag fast det är annorlunda ändå eftersom det är energin man känner och inte hud. Det är svårt att förklara.

  • Anonym (L.E)

    När jag känt den svarta hotfulla har hela rummet blivit kalt. T.o.m min man har vaknat av det.

  • Anonym (h)

    Shit, varför läser jag sånt här när jag ska sova!! Är så sjukt rädd för spöken!

    Tre gånger har jag sett spöken. Eller två av dem var min syster som inte befann sig alls där jag såg henne (det var i vår lägenhet och jag var ensam så det var ingen tvekan om att jag tagit fel på person eller så). Och hon lever och frodas. Den andra gången var det en gammal brasiliansk tant som var jättejättesmal, hon va i ett omklädningsrum där jag stod och sminkade mig. Det var bara vi två där. Hon gick förbi bakom min rygg och jag såg henne i spegeln komma från höger. Men hon kom aldrig ut på vänster sida. Vänder mig om och det är helt tomt och öde. Blev konstigt nog inte alls rädd, tvärtom uppfylldes jag av ett otroligt lugn och en frid jag aldrig någonsin känt vare sig före eller efter. Undra vad det var frågan om!

    Sen har jag hamnat i sömnparalys ett par gånger och sett otäcka mörka gestalter men det är ju inga spöken. Tror jag!?
     

  • Anonym (h)

    Justja, ibland försvinner saker plötsligt. Om jag sitter och broderar och lägger ifrån mig saxen på bordet och sen går på toa, när jag kommer tillbaka så är den borta. Trots att jag är ensam och inte någon virrig typ som förlägger saker. Då är det bara att gå in i min systers gamla rum, alla saker tycks hamna där. Har en obehaglig känsla från det rummet, det är nåt som inte står rätt till alltså... Mitt rum är precis bredvid och ibland kan det komma tydliga knackningar därifrån (min syster bor i norge...). Iofs bor vi i hyresrätt och det kan vara grannarna (intalar mig det) men det är så himla tydligt, precis som de sitter nån på andra sidan och knackar... Haha fyfan vad jag är rädd nu!!

  • Anonym (Lone)

    Har upplevt mycket ...
    Upplevde en väns dödsögonblick efter att jag flera gånger frågat mig hur han dog och fick ett väldigt klart svar...så nu vet jag hur en brusten kroppspulsåder känns men väldigt behagligt efteråt..
    Känt och sett mycket i trakten där jag bor...olyckor...livsöden mm.
    Känner  energier runt folk och kan visa vart dom har ont/problem ...bra att kunna när djur har ont...annars mest kul på fester....en o annan som tappat hakan så att säga.
    I övrigt försöker jag nog att förtränga min förmåga...men vore väl kul att träffa nån likasinnad. 
        

  • Anonym (Medial)
    Anonym (Lone) skrev 2013-08-14 01:33:07 följande:
    Har upplevt mycket ...
    Upplevde en väns dödsögonblick efter att jag flera gånger frågat mig hur han dog och fick ett väldigt klart svar...så nu vet jag hur en brusten kroppspulsåder känns men väldigt behagligt efteråt..
    Känt och sett mycket i trakten där jag bor...olyckor...livsöden mm.
    Känner  energier runt folk och kan visa vart dom har ont/problem ...bra att kunna när djur har ont...annars mest kul på fester....en o annan som tappat hakan så att säga.
    I övrigt försöker jag nog att förtränga min förmåga...men vore väl kul att träffa nån likasinnad. 
        
    Du har aldrig sökt dig till någon utbildning för att hantera det? Jag gjorde det och det kändes som jag äntligen hittat hemGlad

    Jag försöker att stänga ner mig, om jag inte vill vara öppen men ibland tränger dom igenom det. Det läskigaste jag varit med om även om jag omges av dom nästan dagligen var när vi bodde i ett gammalt hus(detta var innan jag tog till mig att det var andar jag "såg", ville inte)iaf så spelade det på pianot, någon som sprang på övervåningen, öppnade dörren ut så hunden stack i tid och otid, och hunden ville aldrig vara hemma själv.  
Svar på tråden Har du sett ett spöke/ande??