• ThereseMariaH

    18 dagar kvar till bf! Rastlös och otålig!!

    Ja nu ligger man bara här hemma och väntar... Trist, har inga som helst känningar, förutom lite"mensvärk" ibland. Inget smärtsamt alls. Kan inte röra mig för mycket för fogar ömmar och gör väldigt ont efter ett tag, så det blir soffläge :( trist eftersom jag gillar att röra på mig, men nu när man väger 17 kilo mer och fruktansvärt öm i fogar som klickar och skrapar när jag rör på mig för mycket så går det inte att ta några promenader. Pluss att fötterna ser ut som uppblåsta ballonger efter jag har gått en stund. Så ligga med fötterna högt är en prio, men ligga ner är heller inte så skönt eftersom tyngden gör att man får träsmak och ligga på sidan går inte heller för länge, då gör det ont i höfterna. Så svullen, osmidig och massa degigt skinn överallt, nä nu vill man att bebis ska komma ut! Så man kan röra på sig igen och slippa dallrande fötter pga all vätska och all övervikt! Någon mer som ska ha i början av september och är väldigt trött på det och rastlös! Och såklart längtar man ju så otroligt mycket till den lilla ligger utanför magen istället för inuti så man vet hur han/hon ser ut och vad det är för kön! :) att inte veta gör mig ännu mer otålig!

  • Svar på tråden 18 dagar kvar till bf! Rastlös och otålig!!
  • sötare

    Det e så frustrerande i slutskedet, man bara går å väntar. Min yngsta ville inte alls komma ut när jag tyckte det. Blev så rastlös å frustrerad. Han under den tiden bredspackla tapetsera och inreda gästrummet trots alla krämpor jag hade. Men jag var så rastlös å irriterad och var bara tvungen att få utlopp. HMMM kanske ska bli gravid igen så att jag kan gå loss på resten av huset :)

  • ThereseMariaH

    Ja väldigt frustrerande, har ju inget jobb eller skola att tänka på nu. Brukar annars ha fullt upp, men nu är i stort sett allt inhandlat och klart... Finns inget att göra. Hehe ja det kanske är en bra idé' ;) bor ju i hyresrätt så här kan jag inte göra nåt sånt. Men satt upp lite hyllor och fixat lite. Men man kan ju inte handla upp alla pengar heller på nya saker till hela lägenheten. Även fast det är en kul sysselsättning.

  • sötare
    ThereseMariaH skrev 2013-08-19 14:58:22 följande:
    Ja väldigt frustrerande, har ju inget jobb eller skola att tänka på nu. Brukar annars ha fullt upp, men nu är i stort sett allt inhandlat och klart... Finns inget att göra. Hehe ja det kanske är en bra idé' ;) bor ju i hyresrätt så här kan jag inte göra nåt sånt. Men satt upp lite hyllor och fixat lite. Men man kan ju inte handla upp alla pengar heller på nya saker till hela lägenheten. Även fast det är en kul sysselsättning.
    kanske köpa lite garn och stickor å lära dig sticka massor av kläder till barnet :) 
     
  • ThereseMariaH
    sötare skrev 2013-08-19 15:04:54 följande:
    kanske köpa lite garn och stickor å lära dig sticka massor av kläder till barnet :) 
     
    Ja det kanske :) Vi fick faktiskt en jättefin kofta och mössa av en av min fästmans patienter som hon hade stickat själv. Hon hade gjort det på två veckor, och det är ju ca 3 veckor kvar så det ska man kanske kolla upp :) Tack för tipset :) 
  • sötare

    De har även stickskola hur man stickar olika tekniker .
    Och du börja med något enkelt så att du inte blir frustrerad över att det e svårt å tappar lusten till att göra det. :) 

  • ThereseMariaH
    sötare skrev 2013-08-19 16:00:37 följande:
    De har även stickskola hur man stickar olika tekniker .
    Och du börja med något enkelt så att du inte blir frustrerad över att det e svårt å tappar lusten till att göra det. :) 
    Ja jag såg det :) Hmm, ja med vad är enkelt?? haha Jag har aldrig gjort detta innan. 
    Men skulle denna kunna gå? Den ser ju så himla söt och go ut!

    www.garnstudio.com/drops/mag/b20/23/23-1.jpg 
  • sötare

    helmysig ser den ut att vara :) 
    vad som e svårt eller lätt ja du det kan bara du själv avgöra. Men du har ju kanske någon i din närhet som kan hjälpa dig alt att du ber om hjälp där du köper garnet 

  • ThereseMariaH

    Ja mamma va här förut hon visste inte så mkt och beskrivningarna verkar svåra :P men jag ska höra med mormor eller svärmor om dom kan visa mig. Blir lite lättare då tror jag :) Får se om man kan hålla humöret uppe. Har inte vart så grinig och otålig under hela grav fram till nu. Blir heller inte grinig när jag har mens, men nu känner man verkligen irritationer bubbla i kroppen. Hmm... Det är väl hormonerna som spökar.

  • sötare

    ja för den som e ovan kan det ser ut som grekiska,,,,:)

    ha ha jo jag vet hur det kan vara ,, på slutet var jag en sådan surkärring så att jag var trött på mig själv. 

  • ThereseMariaH
    sötare skrev 2013-08-20 07:49:28 följande:
    ja för den som e ovan kan det ser ut som grekiska,,,,:) ha ha jo jag vet hur det kan vara ,, på slutet var jag en sådan surkärring så att jag var trött på mig själv. 

    Hehe ja det såg inte så lätt ut, får se om jag klarar det, kanske åker och köper lite garn och stickor idag :) Ja fy det är hemskt. Så får man dåligt samvete för att man är sur och grinig åt sambon för smågrejer..
  • ThereseMariaH
    sötare skrev 2013-08-20 12:12:09 följande:
    vilken storlek tänkte du att du skulle sticka?

    Lite osäker men storlek 68 eller något?
  • ThereseMariaH

    Var hos bm idag. Allt såg bra ut som vanligt förutom att hon sa att jag skulle börja med järntabletter. Mamma mådde väldigt dåligt av dom. Och jag har inte så stor lust till att må sämre än vad jag redan gör. Mår illa varje kväll och behöver kräkas ungefär 2 av 7 kvällar i veckan... Vill ju inte boosta det.

Svar på tråden 18 dagar kvar till bf! Rastlös och otålig!!