• solskenstjejen

    Idag bäddade vi ner honom i kistan

    Att bädda ner sin son som endast blev 10 dagar gammal i hans kista är en overklig känsla. Jag förstår inte hur man någonsin blir hel igen.  Min saknad och sorg är enormt stor och jag undrar hela tiden varför vi? 

    På onsdag skall min fina son begravas. Min fina ängel som är så älskad du kommer alltid fattas oss. Hjärta

  • Svar på tråden Idag bäddade vi ner honom i kistan
  • beccagranen

    Beklagar sorgen. Förstår inte hur man ska kunna komma vidare efter en sådan tragedi :(

    Får man fråga vad som hände? 

  • Lindsey Egot NO1

    Jag beklagar verkligen sorgen efter ditt äskade barn. Jag har försökt skriva pm till dig men vet inte om det kom fram. Jag vet en förening om du är intresserad.

    Kram L.E

  • Lindsey Egot NO1
    edgeofglory skrev 2013-08-22 22:05:40 följande:

    Vi förlorade vår son i v 40, födde honom i lördags, vad är de för förening Lindsey?


    Om du pm mig så skriver jag där!
  • Tre Töser

    Mitt varma deltagande i sorgen. Din fråga varför det hände er kan ingen svara på. Jag önskar dock att ni tar all hjälp och stöd ni kan få. Om detta vet jag inte mycket, men det finns föreningar, kyrkan och andra att vända sig till. Jag tror på att vi behöver våga gråta. Kanske kan mycket bilder vara bra att ta och spara dem inte på endast ett ställe, utan på olika hårddiskar i olika hem. Kanske kan även fot och handavtryck bli fina minnen. Många varma kramar!

  • solskenstjejen

    Tack för era fina kommentarer!


    beccagranen skrev 2013-08-22 20:42:47 följande:
    Beklagar sorgen. Förstår inte hur man ska kunna komma vidare efter en sådan tragedi :(

    Får man fråga vad som hände? 

    Vår son föddes med en kärlmissbildning i hjärnan (vena galeni) samt hydrocefalus, vilket enligt läkarna var mycket ovanligt. Missbildningen satt så illa till att det inte skulle gå att operera.
     Tre dagar efter att han föddes fick vi veta att hans liv inte går att rädda. Så det var bara att vänta, vänta på att ens son skall ta sitt sista andetag. Nu gick det fortare än vad vi (jag) trodde och jag skulle göra vad som helst för att få några dagar till med honom. 
      
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-22 21:56:01 följande:
    Jag beklagar verkligen sorgen efter ditt äskade barn. Jag har försökt skriva pm till dig men vet inte om det kom fram. Jag vet en förening om du är intresserad.
    Kram L.E
    Tack! Jag fick ditt mail, Svarar på det ikväll.
    Tre Töser skrev 2013-08-23 01:28:56 följande:
    Mitt varma deltagande i sorgen. Din fråga varför det hände er kan ingen svara på. Jag önskar dock att ni tar all hjälp och stöd ni kan få. Om detta vet jag inte mycket, men det finns föreningar, kyrkan och andra att vända sig till. Jag tror på att vi behöver våga gråta. Kanske kan mycket bilder vara bra att ta och spara dem inte på endast ett ställe, utan på olika hårddiskar i olika hem. Kanske kan även fot och handavtryck bli fina minnen. Många varma kramar!
    Tack! Vi får jättefint stöd från sjukhuskyrkan och kuratorn. Gråter gör jag varje dag, ibland mer och ibland mindre. Jag har gjort en bok om honom. Där har jag klistrat in min "dagbok" om vad som hände varje dag samt bilder på honom och fina dikter. Barnen har målat teckningar som vi klistrat in i boken och kan ha som minne.
    Det har hjälpt mig en del i sorgen att få skapa denna minnesbok.
       

      
  • Lindsey Egot NO1

    Du behöver inte svara om du inte vill. Bara en tanke att det kan vara skönt att få komma i kontakt med andra som också förlorat sina älskade barn.

  • UngOchGift
    UngOchGift skrev 2013-08-23 02:34:37 följande:
    Beklagar verkligen sorgen!

    Skickar massvis med styrke kramar ?



    Det ska bara ett hjärta " <3 " och inte ett " ? ".

    Kram
  • solskenstjejen
    edgeofglory skrev 2013-08-22 22:05:40 följande:
    Vi förlorade vår son i v 40, födde honom i lördags, vad är de för förening Lindsey?

    Beklagar din förlust Hjärta
Svar på tråden Idag bäddade vi ner honom i kistan