• Äldre 24 Aug 22:50
    13771 visningar
    20 svar
    20
    13771

    Vad skulle du tycka om du upptäckte att lägenhetsgrannen hade giftormar som husdjur?

    Med tanke på rubrikerna på Aftonbladet och Expressen nu ikväll dör det står om en man som har blivit biten av sin egen kobra...

    Själv skulle jag flytta illa kvickt. Drömmer fortfarande mardrömmar om en lite huggorm jag mötte i skogen för några veckor sedan.

  • Svar på tråden Vad skulle du tycka om du upptäckte att lägenhetsgrannen hade giftormar som husdjur?
  • Äldre 24 Aug 23:00
    #4

    Tydligen verkar han inte veta det eftersom han blev biten ;)

    Det är ju väldigt svårt att veta om personen i fråga vet vad han gör om man bara är grannar och inte känner varandra.

  • Äldre 24 Aug 23:02
    #6
    -1

    Skönt att vi är olika :) Jag skulle mycket hellre ha en dvärgpinscherkennel som granne även om det var väggar av smörpapper :)

  • Äldre 24 Aug 23:03
    #8
    Whitetrash86 skrev 2013-08-24 23:02:13 följande:
    Ormar går ju inte riktigt att göra tama.. så att bli biten är inte alls konstigt, inte ens för experter.
    Fast man måste väl hantera dem på ett sätt som utesluter att de kommer åt att bitas??
  • Äldre 25 Aug 00:48
    #12

    I Göteborg där detta hände finns inget krav på att man måste ha tillstånd. Är upp till varje enskild kommun att bestämma om de har krav på tillstånd eller ej.

  • Äldre 25 Aug 08:57
    #15

    Självklart kan man bli biten trots åtgärder. Och som sagt behöver man inget tillstånd i vissa kommuner.

Svar på tråden Vad skulle du tycka om du upptäckte att lägenhetsgrannen hade giftormar som husdjur?