Inlägg från: LyckligaMej |Visa alla inlägg
  • LyckligaMej

Hur är det att bli igångsatt?

Hej, hoppar in här :) 

Jag är i v.41+5 nu, alltså 13 dagar över. Detta är andra barnet, första gick jag över 12 dagar...

ska till sjukhuset på torsdag om inget hänt innan och se om det blir igångsättning.  Men jag vill absolut inte bli igångsatt :( Min första förlossning var hemsk så hade helst sett att denna kom igång av sig själv eller snitt.

Kan man stå på sig att man inte vill bli igångsatt?? Hellre snittad? Är rädd att det ska bli så otroligt utdraget som med min första (hjässbjudning). Hon kom igång av sig själv men vet inte om jag klarar av en sån förlossning till :S 

• LyckligaMej

Skönt att jag inte är ensam purjo78 :) jag uppdaterar självklart :) det får du med göra ;) men gör dom snitt nu då eller får man vänta ännu en vecka isf?

• LyckligaMej

Jag blev nu igångsatt genom att de tog hål på hinnorna, va öppen 1 cm. Så får se hur detta går.för ca 10min sen gjorde de hål å en så länge har jag ej märkt nått.

• LyckligaMej

Du slapp att bli igångsatt då? :) stort grattis .

Våran flicka kom 19:17, 5 timmar efter tagit hål på vattnet. Hann ej få ryggbedövning för när de skulle sätta de så började krystvärkarna å Jag var helt öppen.de tog ca en timma å krysta men hon sa att om jag inte var så rädd så hade de gått på 3 min.
    Men jag är nöjd iaf.

En riktig stor tjej fick vi 4800 g och 54 cm lång. Har inte heller bestämt helt hundra namn än.

Svar på tråden Hur är det att bli igångsatt?