• Anonym (Sonja)

    Vill men vågar inte bli gravid igen!

    Jag har fått en "hang up". Har världens finaste dotter på 1,5 år och jag och sambon har alltid varit överens om att hon ska få ett syskon. Men nu när det är dags att försöka igen så törs jag inte. Tänker på allt som kan gå fel. Att man inte kan ha samma tur två gånger och få en frisk, underbar liten bebis igen.
    Jag har fått för mig att "den som gapar efter mycket..." Och att jag nu ska vara nöjd med den perfekta lilla människa vi faktiskt lyckats skapa. Samtidigt vill jag gärna ha två barn. Jag börjar närma mig 35 och min sambo 40, så vi vill inte vänta för länge pga av åldern heller. Hur ska jag bli kvitt ångestkänslorna?

  • Svar på tråden Vill men vågar inte bli gravid igen!
  • Mitarashi

    Jag känner samma sak! Jag har dock bitit i hop och bestämt mig för att bli gravid trots min oro. När den väl är där inne är det svårt att göra något åt ;)

  • EJai

    Rädslan finns nog hos oss alla. Är jätte rädd att det skall bli eller vara något med det jag väntar men samtidigt så betyder inte ett friskt barn för alltid friskt. Finns en risk från vi skapas tills vi dör att något kan hända oss så man får bita ihop och hoppas på det bästa.

  • FlitigaLis

    Jag va också orolig så jag gick till bm och hon hjälpte mig att spalta upp för och nackdelar. Sen fick jag remiss till familjekuratorn. Det hjälpte mig väldigt mycket. Nu är jag gravid med andra och är inte orolig på samma sätt

  • Anonym (E)

    Hur gick det TS? Gammal tråd men om du ser detta.. Vågade du?

Svar på tråden Vill men vågar inte bli gravid igen!