• familjedrömmen

    BF april/maj 2014, följas åt?!

    Efter 4 års kamp mot barnlöshet har vi på våran 2:a ivf äntligen lyckats, fredagen 30/8 såg vi det beryktade 2:a strecket för första gången på stickan! Underbar känsla!


  • Svar på tråden BF april/maj 2014, följas åt?!
  • miinimee1981

    Grattis plussade 15augusti. 3e barnet.. en sladdis blir ca 10.5års mellanrum Är lite nojig å börja om men ack så mysigt .... grattis en än gång. Blir jätte glad för eran skull

  • RosaGlitter

    Stort grattis..

    Vi har precis också lyckats, efter 6 års längtande och trängtande.. 
    Är i v. 7..
    Det är en fantastisk känsla, jag får kolla på mina test hela tiden för att förstå att det verkligen är sant.. .)    

  • familjedrömmen
    RosaGlitter skrev 2013-09-02 18:55:01 följande:

    Stort grattis..

    Vi har precis också lyckats, efter 6 års längtande och trängtande.. 
    Är i v. 7..
    Det är en fantastisk känsla, jag får kolla på mina test hela tiden för att förstå att det verkligen är sant.. .)    


    Tack! Och stort grattis själv :)

    Jag som känt att 4 års kamp varit påfrestande, era 6 år måste varit outhärdliga! Vill du får du gärna berätta om er behandling mm :)?
  • familjedrömmen
    miinimee1981 skrev 2013-09-02 18:23:35 följande:

    Grattis smile1.gif plussade 15augusti. 3e barnet.. en sladdis smile5.gif blir ca 10.5års mellanrum Är lite nojig å börja om men ack så mysigt smile1.gif .... grattis en än gång. Blir jätte glad för eran skull smile2.gif


    Grattis
  • RosaGlitter

    Ja 6 år är en halv evighet :)
    Efter 1 års försökande sökte vi hjälp.. Jag fick pcos-diagnosen och har efter det provat diverse hjälp för att först få mensen regelbunden sedan få igång en ägglossning.. Efter 2,5 år fick jag prova pergotime - typ tusen ggr utan resultat.. Vi blev tvugna att ta en paus på lite mer än ett halvår så när det gått tre år försökte vi igen få regelbunden mens, fick medicin som skulle sänka testosteronet och det gjorde att menscykeln blev lite bättre. Här fylldes de på hopp igen.. Men förgäves, svarade inte på pergotime alls och jag behövde gå ner lite kom vi överens om. Jag gick ner ca 10 kg men inget som hjälpte, nu har vi hamnat på de fjärde året och vi började prata ivf. Min läkare ville att jag skulle gå ner lite till och det gjorde jag men sen blev jag sjuk och massa annat hände så det blev aldrig ngt av de. När det gått 5 år började vi släppa taget, vi orkade inte mer. Nyss sålde vi hus och allt för att flytta o börja på ny kula och plötsligt är jag gravid!! Helt av mig själv!!:)

  • familjedrömmen

    Helt otroligt vilken resa ni gjort och måste kännas fantastiskt att bli gravida på egenhand! :) "så som de ska vara"

    När är BF? Ska ni in tidigt och kolla efter något tickande hjärta?

Svar på tråden BF april/maj 2014, följas åt?!