Inlägg från: Anonym (nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nej)

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

TrendyFarsa skrev 2013-09-04 14:04:31 följande:
    Vet inte, jag är framgångsrik och har aldrig förväntat mig att någon annan ska mata mig med pengar eller jobb.

Allt gott kommer till den som är beredd att JOBBA för det.Solig 
    Nej. Det finns många som jobbar hårt för något utan att bli framgångsrika, tyvärr. Tur är en faktor i livet också. (Därmed ökas chanserna naturligtvis rejält om man jobbar hårt, men man kan inte dra slutsatsen att alla som jobbar hårt blir framgångsrika)
  • Anonym (nej)
    Sebastian72 skrev 2013-09-04 15:05:07 följande:
    Plus på den. Och redan nu, med två på fyra och sju, är ju småbarnsstressen över. 

Vad jag däremot vet är att ALLA äldre människor jag mött, utan barn, beklagar sej över detta faktum. Och att jämnåriga singlar utan barn bara blir knäppare och knäppare:)

Och herregud vad mycket harmoniskare jag blivit sen barnen kom...
    Hurdå knäppare och knäppare?
  • Anonym (nej)
    Sebastian72 skrev 2013-09-04 15:20:03 följande:
    Mer egoistiska och egenartade människor än barnlösa singlar i 40-årsåldern har jag aldrig träffat:).

Dom flesta går vidare, utvecklas, inser att världen inte kretsar kring dem - medan (nu talar jag iof om mina gamla kill-polare) hänger fortfarande på samma gamla barer och tuggar samma gamla skit och tror att folk fortfarande tycker dom är spännande och intressanta. Det är dom inte:). 
    Hm, nä, att inte utvecklas låter ju tråkigt. Men det finns ju andra sätt att göra det än att skaffa barn?
  • Anonym (nej)
    Anonym (7 år) skrev 2013-09-04 15:46:15 följande:
    Du kan ju räkna upp vad du vill,men att säga att jag som längtat efter barn i 27 år och försökt i 7 år med alla medel och är beredd att gå hur långt som helst för att få barn
    skulle ångra mig är ju bara patetiskt!! Vårt liv är helt meningslöst just nu p.g.a barnlösheten,vi vill  ju att det ska ändras radikalt ju! Mer deprimerad än av att vara ofrivilligt barnlös går inte vara. Om jag hade ett barn vilket som skulle livet ha mening,jag skulle ha orsak att kliva upp,vi kunde ha ett socialt liv igen,jag kunde se gravida utan att vilja spy,vi kunde umgås med släkten,kort sagt allt i vårt liv skulle förbättras! Det är jättekort tid sett i det stora hela man har bebisar som skriker,kräks och är "jobbiga",jag tar hellre det än det absoluta helvete utan mening jag lever i nu...
    Det är otroligt onödigt att försöka jämföra din sorg med andras, och förringa andras depressioner. Men jag hoppas verkligen att det löser sig för er och att du får det barn ni vill ha...
  • Anonym (nej)
    EllisBell skrev 2013-09-04 09:45:06 följande:
    louloufox: different strokes...vet du. Jag förstår inte hur någon in their right mind vill tillbringa hela livet i en egobubbla där det roligaste som händer är att hänga på krogen som man gjorde när man var 20-25 och där nagellack och nya handväskor eller gå på gym 5 dar i veckan och pilla sig i naveln resten är vad livet består av. Olika liv passar olika människor. Fler borde dock tänka efter mer innan de skaffar barn eftersom de uppenbarligen inte klarar att sätta sig själv åt sidan i den utsträckning som föräldraskap kräver.

Oj. Tror du att det är enda alternativet till att ha barn så är du verkligen extremt trångsynt. Jag hoppas att du skojar?
Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!