Inlägg från: Anonym (förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår)

Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....

Jag känner likadant och jag måste säga att jag inte orkar med det. Jag vill inte ständigt känna att jag kommer sist och min kille har barnen på heltid dessutom. Så ingen tid alls ensamma för oss. Jag bor också i deras hus och känner mig som gäst. Jag kommer göra slut och flytta. Jag är också lika gammal som du och tar risken att förbli utan barn. Men hellre det än att leva som en utomstående i mitt så kallade eget hem (som det ju inte är dock....det är hans...). De är familjen - jag står utanför.

• Anonym (förstår)
    Anonym (Zo) skrev 2013-09-04 19:56:19 följande:
    Vill bara säga något snällt, för gissar att du kommer få mycket skit för dina tankar här på FL.
    Jag förstår en del av dina känslor. Jobbig sktuation. Du verkar ju vettig och lida av hur du känner.
    Om ni får ett gemensamt barn kanske din fokus ändras tänker jag. Att du blir så upptagen med ditt barn och inte tänker så mycket. Kanske det kan växa fram en slags kärlek genom att hans barn blir syskon till ert barn.

Eller så prioriterar han fortsättningsvis sitt första barn som många andra skilda pappor och TS blir ännu mer utanför. Eller så känner hon utanförskap till och med med sitt eget barn som jag läst att vissa kan uppleva också. Man hör ändå inte riktigt till "familjen". Ens barn gör det men inte man själv...
  • Anonym (förstår)
    augustisten skrev 2013-09-05 18:41:25 följande:

Mannen säger väl inte nej, var får du det ifrån?
    Tror du det blir dina inlägg mer begripliga. Jag och fler med mig läste som att det var bättre att ts skaffar barn själv än med mannen som VILL ha barn med henne eftersom hon känner som hon gör inför hans dotter (vilket hon ju uppenbarligen vill försöker ändra på).

Äh...hon har inte missförstått något alls. Hon tillhör de som tycker hon har rätt att spy sin galla över allt som gäller bonusmammor. För det är något allmänt känt här på FL, är man bonusmamma så är man pestsmittad, borde göra slut med sin man och flytta ifrån honom och hans barn.....bara för att man inte är Moder Teresa....
  • Anonym (förstår)
    Aaliyah skrev 2013-09-05 19:08:29 följande:
    Ts: hur skulle du önska att det var? Om du fick välja helt fritt. Skulle du vara tillsammans med en man som inte hade några barn sedan tidigare och som inte hade haft något jätteseriöst förhållande innan dig? Jag vill inte döma dig, bara försöka förstå.

Man kan väl ha haft seriösa förhållanden fastän man inte har barn eller hur tänker du?
  • Anonym (förstår)
    Anonym (Reklam) skrev 2013-09-05 19:23:43 följande:

Ja, jag tror tyvärr att det görs för mycket reklam för styvfamiljer nu, överallt. Alltid när det är något reportage med familjer i något magasin, så är det alltid någon gullig styvfamilj där också, och de pratar alltid om hur fiiiiiiint det funkar att vara en ombildad familj. Men så ser ju inte verkligheten ut. Jag tycker att man borde börja varna för att  ge sig in med personer som har barn sedan förr. Inget gott kan komma av det. Hela livet kommer att bli sämre än om man träffat en barnfri partner - till och med in i det sista, eftersom styvbarnen dessutom ska ha ut sitt arv.

Det är bra att det finns sådana här forum, där människor som vet hur det verkligen är kan berätta! Så kan andra ta varning, medan det finns tid. 

Håller med!
  • Anonym (förstår)
    Anonym (ok) skrev 2013-09-05 22:24:44 följande:
    Vill man inte ha barnet vill du inte ha personen i heller .

Ingen vill frivilligt leva med någon annans unge. Det är ett negativt bagage som kommer med den partner man valt. Klart man velat han inte hade barn. Men nu får man dras med det vare sig man vill det eller inte. Det har inget att göra med om att man inte älskar sin man. Han och barnen är inte samma personen. Mannen älskar man - inte hans barn. Kommer aldrig nånsin att göra.
  • Anonym (förstår)
    Shades skrev 2013-09-06 13:39:22 följande:
    Tråden är ett bra exempel på varför jag aldrig skulle starta ett seriöst förhållande med en barnlös kvinna.

Saken är den att kvinnor med barn, vanligtvis, förstår varför de aldrig kommer att betyda lika mycket för mig som mina barn, att de är utbytbara men att mina barn finns i mitt hjärta för evigt och att de omedelbart blir utsparkade om de försöker, eller ens visar tendenser till att vilja, konkurrera med mina barn om min uppmärksamhet eller kärlek.

Jag kan definitivt älska en kvinna samtidigt som mina barn men det blir aldrig på samma sätt. Barnen går alltid före.

Det skulle inte vara kul att vara din partner, där din partners behov aldrig är viktiga för dig. Hoppas du hittar en likasinnad kvinna som alltid prioriterar sina barn före dig och där du kommer sist på hennes lista av viktiga saker i livet. Vilket varmt och kärleksfullt förhållande....
Svar på tråden Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....