Gubbar som saknar självinsikt
Usch, jag mår bara så illa över att ständigt bli utsatt för påflugna äckelgubbar som totalt saknar självinsikt.
Jag är inte det snyggaste som gått i ett par skor. Är väl medelmåttig. Kort, brunett, kurvig utan att vara överviktig, stora och gröna ögon osv. Helt vanlig.
Ända sedan tonåren tycks jag dra till mig män som är bra mycket äldre än mig själv. På jobbet, i affären, på gymmet, på stan, på krogen, släktträff (!?) och alla tänkbara ställen.
Jag är 26, och det sista jag har intresse för är gubbar som är 50+.
Förra helgen var jag ut med en nyfunnen vän av motsatt kön. Ett par år yngre än mig och så himla fin på alla sätt. Vi har varit ute tillsammans flera gånger. Förra helgen satt vi och pratade i godan ro. Supertrevligt!
Och så kommer en karl, 50+, visserligen fräsch men ändå asagammal. Presenterar sig som brandman och frågar om han får släcka min inre brand med en riktig liggdrink. Sleezy! Jag avböjer men han fortsätter att nöta. Jag blir otrevlig och vi byter plats. Fanskapet följer efter och frågar om jag kan följa med honom in på toa för att kontrollera slangen. Vider!
Förra helgen var det en jobbarkompis till mig som förstörde. Helgen innan det var det någon okänd snuskgubbe på krogen igen.
VAD GÖR JAG FÖR FEL?
Min vän tycker att det är jobbigt och rent av obehagligt att se hur de håller på och han undrar också vad det är som gör att det blir så här.
I affären är det inte alls ovanligt att de kommer med fräcka förslag.
Vad får dem att tro att någon i min ålder skulle vara intresserad? Det är ju något som hör till det ovanliga. De flesta av dem är dessutom riktigt skabbiga. Inte direkt välbevarade om vi säger så.
Hur ska jag göra för att få ett slut på det här?