• Anonym (Obehag)

Gubbar som saknar självinsikt

Usch, jag mår bara så illa över att ständigt bli utsatt för påflugna äckelgubbar som totalt saknar självinsikt.

Jag är inte det snyggaste som gått i ett par skor. Är väl medelmåttig. Kort, brunett, kurvig utan att vara överviktig, stora och gröna ögon osv. Helt vanlig.

Ända sedan tonåren tycks jag dra till mig män som är bra mycket äldre än mig själv. På jobbet, i affären, på gymmet, på stan, på krogen, släktträff (!?) och alla tänkbara ställen.

Jag är 26, och det sista jag har intresse för är gubbar som är 50+.

Förra helgen var jag ut med en nyfunnen vän av motsatt kön. Ett par år yngre än mig och så himla fin på alla sätt. Vi har varit ute tillsammans flera gånger. Förra helgen satt vi och pratade i godan ro. Supertrevligt!
    Och så kommer en karl, 50+, visserligen fräsch men ändå asagammal. Presenterar sig som brandman och frågar om han får släcka min inre brand med en riktig liggdrink. Sleezy! Jag avböjer men han fortsätter att nöta. Jag blir otrevlig och vi byter plats. Fanskapet följer efter och frågar om jag kan följa med honom in på toa för att kontrollera slangen. Vider!

Förra helgen var det en jobbarkompis till mig som förstörde. Helgen innan det var det någon okänd snuskgubbe på krogen igen.

VAD GÖR JAG FÖR FEL?

Min vän tycker att det är jobbigt och rent av obehagligt att se hur de håller på och han undrar också vad det är som gör att det blir så här.

I affären är det inte alls ovanligt att de kommer med fräcka förslag.
    Vad får dem att tro att någon i min ålder skulle vara intresserad? Det är ju något som hör till det ovanliga. De flesta av dem är dessutom riktigt skabbiga. Inte direkt välbevarade om vi säger så.

Hur ska jag göra för att få ett slut på det här?

• Svar på tråden Gubbar som saknar självinsikt
  • Anonym (.)

Du är väl snygg, helt enkelt. Gubbar utan självinsikt raggar gärna på snygga kvinnor i olika åldrar.

• Anonym (äckel)

Jag drabbas "bara" någon gång i månaden. Helt oförklarligt att de tror att man vill ta i dem med tång. 

I somras var jag på väg hem, kåt som f****n! Messade sambon om allt vi skulle göra när jag kom hem.

Så gick det på en gubbe och satte sig mitt emot mig. Började ge komplimanger, först sa jag bara tack lite kort, sen bara hummade jag. Då blev han sårad och undrade om man inte fick vara lite snäll? Gaah. Svarade inte utan försökte ignorera och fantiserade om att skära av hans penis. "Men det är ju bara mitt sätt att vara snääääll, varför blir du så sur?!"

Men han gav ju sig inte, började fråga om jag varit med en mogen man (eeeew), att han förstod hur jobbigt det var för mig med alla unga valpar som inte vet hur man behandlar en kvinna (hörs ju inte i text, men han betonade kvinna och lyckades låta extra slem). Han bara gick på och höll på, och jag ville bara dö (da honom :P )

När jag skulle av ville han ha telefonnummer, när jag inte ville ge honom det blev han grinig igen, han hade ju varit snäll och vad krävs det egentligen osv osv.

BLÄ! Kom hem helt avtänd, sambon var inte glad på han :P 

• Anonym (fy)
    Anonym (n) skrev 2013-09-04 22:43:23 följande:

26 är ungt när det gäller 40-50 plussare som raggar på dem. 

26 är inte ungt för en 18 åring som tror att hon aldrig kommer bli gammal.

De flesta av oss vill inte ha gubbar.

TS, nästa gång en gubbe raggar på dig så säg "Du är faktiskt tillräckligt gammal för att vara min pappa." Om inte det biter, så säg att om han fortsätter trakassera dig så ringer du polisen.

Risken är ju att polisen skulle tycka det vore jobbigt att alltid bli totalt nerringd jämt eftersom det händer så ofta.

När en gubbe sträcker fram handen till mig och hälsar på tex en krog lägger jag armarna i kors bestämt och vänder surt ryggen till och tittar sedan på dem med avsmak. 
    Inte ens det hjälper.
    Nej de FORTSÄTTER!
    Jag menar hur tydlig skall man bli att man inte alls uppskattar deras sällskap?
    Ibland säger jag till och med till på skarpen och blir riktigt arg.
    Det kan hjälpa till slut men då har jag redan förlorat humöret och kvällen blir förstörd.  

Ibland hoppar någon snäll killkompis in och räddar situationen och går fram till gubben.
    Det är det bästa.
    Visst leder det till argumentationer dem emellan men efter en sådan grej brukar de bara titta sorgset på mig hela kvällen. Rätt åt dem!
    Om gubben bara vände på huvudet så finns det massor av andra kvinnor i hans egen ålder samt på hans utseendeskala som skulle passa honom bättre.      
    Man undrar ju om de är blinda. 
  • kaffeamanda
    SweeneyTodd skrev 2013-09-04 21:06:13 följande:
    LOL, du är 26, du är varken barn eller tonåring, och inte ens ung. Inte fel att flirta med vuxna kvinnor. Jag hade reagerat om du var 18-20, men nu är du inte speciellt ung.
    Är ts en desperat tjej som aldrig blir uppraggad av jämnåriga tro? Flört
  • Anonym (n)
    kaffeamanda skrev 2013-09-04 22:58:00 följande:
    Är ts en desperat tjej som aldrig blir uppraggad av jämnåriga tro? Flört
    Är det inte gubben som är desperat som inte fattar att TS inte är intresserad? Som raggar på en mycket yngre tjej som skulle kunna vara hans dotter (rent åldersmässigt)?.

Luktar väldigt mycker projicering här faktiskt....är du avis för att du  själv inte får ragg kanske? Som tycker Ts ska vara "tacksam" över att en gubbe är intresserad av henne?

• kaffeamanda
    Anonym (n) skrev 2013-09-04 23:02:13 följande:
    Är det inte gubben som är desperat som inte fattar att TS inte är intresserad? Som raggar på en mycket yngre tjej som skulle kunna vara hans dotter (rent åldersmässigt)?.

Luktar väldigt mycker projicering här faktiskt....är du avis för att du  själv inte får ragg kanske? Som tycker Ts ska vara "tacksam" över att en gubbe är intresserad av henne?

Det finns väl jättemånga med 20-25 års åldersskillnad, vad är problemet?
  • Nyfiken gul

själv har jag motsatt "problem"

jag dras till äldre män och har så gjort i hela livet o njuter av en mans sofistikerade uppvaktning och har aldrig upplevt några äcklon trots att jag jobbat som kassörska och inom resturangbranch och därmed varit fullt synlig för allehanda klientel.

Däremot tror alla snorvalpar som inte är torr bakom öronen (ålder 18-20+)  att dom är världens mest raffinerade raggare och tror på fullt allvar att alla tjejer över 23  år är MILF.ar. (själv är jag 36) Ser ut som en oljig stekare och världens flin som avslöjar en prilla halft på sne och citerar en fras ur någon för dom cool film . 

en sexistisk kommentar , ett flin och sen tror dom att man är superkåt och vill vara nån som visar dom vägen i den sexuella världen..

lessen grabbar, det kommer aldrig hända... 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (n)
    Anonym (fy) skrev 2013-09-04 22:57:26 följande:

Risken är ju att polisen skulle tycka det vore jobbigt att alltid bli totalt nerringd jämt eftersom det händer så ofta.

När en gubbe sträcker fram handen till mig och hälsar på tex en krog lägger jag armarna i kors bestämt och vänder surt ryggen till och tittar sedan på dem med avsmak. 
    Inte ens det hjälper.
    Nej de FORTSÄTTER!
    Jag menar hur tydlig skall man bli att man inte alls uppskattar deras sällskap?
    Ibland säger jag till och med till på skarpen och blir riktigt arg.
    Det kan hjälpa till slut men då har jag redan förlorat humöret och kvällen blir förstörd.  

Ibland hoppar någon snäll killkompis in och räddar situationen och går fram till gubben.
    Det är det bästa.
    Visst leder det till argumentationer dem emellan men efter en sådan grej brukar de bara titta sorgset på mig hela kvällen. Rätt åt dem!
    Om gubben bara vände på huvudet så finns det massor av andra kvinnor i hans egen ålder samt på hans utseendeskala som skulle passa honom bättre.      
    Man undrar ju om de är blinda. 

Jo, men nu menade jag i fall där gubben följer efter och fortsätter trakassera TS med sexuella inviter...då tycker jag man ska åtminstone hota med att ringa polisen så att han låter en vara. Det kan hjälpa tror jag.

Jag lider med dig och kan bara beklaga att det finns såna äckel till män som håller på så.

Det är tråkigt att man måste fråga sina killkompisar om hjälp.

• Anonym (n)
    kaffeamanda skrev 2013-09-04 23:04:01 följande:

Det finns väl jättemånga med 20-25 års åldersskillnad, vad är problemet?

Jag är runt TS ålder (24) och inte skulle jag vilja ha en så mycket äldre man efter mig, speciellt inte om jag gör det klart för honom att jag inte är intresserad.

Jag har aldrig sett en så mycket äldre kvinna ragga och äckla sig med en 25 årig kille/man nykter. Det är endast gubbar man se hålla på så. Varför är det så självklart att vi ska tycka om den uppmärksamheten och inte tvärtom/motsatt kön?

Jag har redan en pappa liksom...

• Anonym (XXX)
    Anonym (n) skrev 2013-09-04 23:09:06 följande:

Jag är runt TS ålder (24) och inte skulle jag vilja ha en så mycket äldre man efter mig, speciellt inte om jag gör det klart för honom att jag inte är intresserad.

Jag har aldrig sett en så mycket äldre kvinna ragga och äckla sig med en 25 årig kille/man nykter. Det är endast gubbar man se hålla på så. Varför är det så självklart att vi ska tycka om den uppmärksamheten och inte tvärtom/motsatt kön?

Jag har redan en pappa liksom...

Ja, något utstrålar hon ju, annrs skulle det väl inte hända hela tiden. Jag känner ingen annan som har sådana problem, man kan undra varför.
  • Oktoberr

Usch jag råkar ständigt ut för samma sak TS, och jag är 22. Det jag inte förstår är hur en 70 årig gammal gubbe på allvar kan tro att han kommer få mig säng. Jag förstår det inte?!

• Nyfiken gul
    Oktoberr skrev 2013-09-05 07:24:56 följande:
    Usch jag råkar ständigt ut för samma sak TS, och jag är 22. Det jag inte förstår är hur en 70 årig gammal gubbe på allvar kan tro att han kommer få mig säng. Jag förstår det inte?!
    jag tror inte på fullt allvar att han tänker förföra dig  - han tycker nog det är roligt med själva flirten som sådant.
  • Anonym (Stian)

Helt ärligt tror jag dessa bekymmer dyker upp med folk som uppenbart har problem med åldersskillnad och därmed kan uppleva karlars inviter som just det Ts berättar.

Nån som inte har dessa bekymmer ser nog inte på dessa karlar på samma sätt .  

Det är väl lite så att den som verkligen inte vill ha en - den vill man ha destå mer....

• Anna74a

Problemet är väl att de har lyckats någon gång och så får de vatten på sin kvarn och tror att de var läckra.

• Anonym (Obehag)

Jag tror inte att jag ser äldre ut än vad jag är. Får alltid visa legitimation, även när jag köper energidryck.

Vad andra föredrar i åldersskillnad lägger jag inte några värderingar i, men det är inte något för mig. Det känns ju då hemskt att det är så många äldre män som verkar ha fått för sig att jag skulle vilja vara med dem. Hade det hänt väldigt sällan tror jag inte att det hade varit lika jobbigt. Men det händer så ofta, i olika situationer, på olika platser att jag funderar på om det är något fel på mig som gör att jag drar till mig den här typen.

Jag är inte desperat. Långt ifrån.

Jag har en hög standard och har detta till trots inte några svårigheter att träffa jämnåriga.

Dessvärre har några av de jag faktiskt tycker om valt att inte gå vidare med relationen pga alla påflugna gubbar.

Är ganska rädd för att det ska hända med den killen jag träffar nu.

Han verkar vara mer förstående än vad de andra har varit, men som han sa igår efter en "incident" på ett kafé så är det inte kul att inte bli respekterad som sällskap till kvinnan man är ute med utan att ofrivilligt bli indragen i tuppfajter för att någon annan vill hävda sig och visa hur mycket bättre han är.

Om det är något jag utstrålar, vad skulle det vara?

Har många gånger fått höra av gubbarna att jag är lik en skådespelerska, men de borde ju fatta att jag verkligen inte är hon med tanke på platsen där jag befinner mig och det faktum att jag inte har ett följe av livvakter.

Om de på fullaste allvar tror att jag är hon borde det snarare avskräcka dem från att ta kontakt så det kan omöjligt bero på det.

Frågade dejten igår om jag sände ut några konstiga signaler som skulle kunna missuppfattas men han kunde inte komma på något som skulle kunna rättfärdiga gubbarnas framfusighet.

Däremot kunde han dra paralleller till vad det var som gjorde att han drogs till mig och se det som en möjlig orsak men ändå är det inte något som står i proportion till antalet gubbar som försöker.

• Nyfiken gul

Får jag fråga vart du brukar hänga när du går ut?  Vissa typer av pubar och resturanger drar ju ett visst klientel av folk . 

Jag bor i en liten håla i Norrland och här är det egentligen bara en enda respektabel pub man kan gå ut på fast det finns minst ett 10-tal helt enkelt för att man blir antastad av diverse intressanta typer som tror dom är guds gåva till kvinnorna.

Jag brukar verkligen inte hänga upp mig på hur folk ser ut o klär sig men tyvärr kan en sån orsak få folk att haja till och tro dom kan bete sig hur som helst.

Även om du själv tycker du är "helt okej" i ditt utseende så kanske andra ändå uppfattar dig som karismatisk och riktigt snygg och liknar du dessutom någon känd person så kan ju det i kombination med det andra  göra att du syns och helt enkelt drar åt dig folk. 

Så fundera på hur du ser ut och klär dig och på vilket sätt du "syns"  , du ska ju inte behöva klä dig som en hösäck men du kanske behöver bli mer diskret i vissa avseenden .

Det kanske låter riktigt tyket och knäppt men vill du inte ha det så här så måste du göra något åt det. 

Och fundera kanske också på vart du hänger när du går ut.

Det kanske är värt en dyr taxiresa till grannstaden för att komma bort från sliskon o bli mer anonym.  

Går man dessutom ut på samma ställen så känner ju folk igen dig och nån som raggat på dig förra gången kanske har ett gäng polare som också sett dig och vill göra ett försök...

Jag vet hur sjukt det här låter men seriöst, sätt dig ner o fundera på saken i alla fall.   

Svar på tråden Gubbar som saknar självinsikt