• MamToHolly

    Facebook chatt undran!!

    Okäj.. Om jag skriver på chatten på fb till nån. Och raderar det jag skrivit/skickat innan de har hunnit läsa det. Är det raderat helt lr finns det kvar i deras chatt fönster men är raderat bara hos mej?
    Eller är det raderat helt och hållet?
    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Facebook chatt undran!!
  • MamToHolly
    PandaaN skrev 2013-09-04 21:35:15 följande:

    Det finns kvar hos de fastän du själv har raderat.


    Ah okäj, typiskt
  • Mithi

    Svaret på din fråga står på Facebook när du raderar meddelanden.
    Man får alltid frågan (ungefär:) "Vill du radera din kopia av konversationen?" 

  • MamToHolly
    Mithi skrev 2013-09-04 21:39:20 följande:

    Svaret på din fråga står på Facebook när du raderar meddelanden.
    Man får alltid frågan (ungefär:) "Vill du radera din kopia av konversationen?" 


    Ja fast om man går in på konversationen och raderar raden så står det typ att raderar du detta så är det för alltid försvunnet sen..?
  • Mithi
    MamToHolly skrev 2013-09-04 21:42:01 följande:
    Ja fast om man går in på konversationen och raderar raden så står det typ att raderar du detta så är det för alltid försvunnet sen..?
    Nej, det står som jag skrev ovanför. 

    Jag gick in och kollade nu bara för att och den korrekta meningen är:
    "Once you delete your copy of this message, it cannot be undone." 
    "När du tagit bort din kopia av det här meddelandet kan åtgärden inte ångras." 

    Raderar man hela konversationen står det:
    "När du tar bort din kopia av den här kommunikationen kan åtgärden inte ångras" 

    "Din kopia" innebär alltså att du tar bort meddelandet från din facebook, men den andra personen har fortfarande sin kopia kvar på sin facebook. Tråkigt ibland men sant Jag har själv velat radera bådas kopior men jag har alltid vetat att det inte går.
  • Susi A

    Jag testade just på min fb, skrev till min kompis, raderade och hon gick in på sitt konto, meddelandet fanns kvar. Så det är som Mithi skrev.

  • MamToHolly

    Ah okäj tack så jätte mycket för era svar!!! Usch åh typiskt.. Hade verkligen önskat just nu att det hade funkat.. Men men bara å bita ihop ????

Svar på tråden Facebook chatt undran!!