• Sophie13

3-månaders sover jättedåligt dagtid!

Har en 3 månaders med och jag instämmer med tidigare inlägg. Hon sover mest vid amning, somnar till och sover i kanske 20 min som mest. Ibland har det hänt att jag kunnat lägga ner henne i sängen och då har hon kanske sovit en timme på sin höjd. Men ärligt talat så har det nog hänt max 2 ggr. Hon sover inget i vagnen, ligger och tittar och det slutar alltid med skrik.. Vilket resulterar i att jag aldrig vågar gå ngt längre. Märker jag att hon är övertrött dagtid så vaggar jag henne i famnen och dunkar lite i rumpan, så kanske hon kan sova en stund i famnen. Men som sagt, hon sover aldrig ngn längre period dagtid. På natten sover hon rätt bra och en nattning kan ta allt från 5 min till 1,5 h.. Idag tog den 5 min. Ja, där hade du hur vi har det.

• Sophie13

Ja, jag tänker på såna barn är väldigt nyfikna på livet. Jag ska byta till sittdelen så fort det går om det blir bättre, då kan hon ju sitta och titta. Promenaderna känns ju verkligen som ett andningshål så jag vill verkligen att det ska funka. Kan även tillägga gällande sövning dagen. Min tjej blir som sagt väldigt missnöjd när hon är trött och jag har nu lärt mig att det är signaler som tyder på att hon behöver sova. Jag lägger då henne i famnen men ena armen under min arm och hennes huvud vilande mot mitt bröst och stoppar in nappen, ofta är det väldiga protester! Hon blir så arg och trycker ut nappen med tungan. Jag ger mig dock inte (gjorde det i början så jag tänkte att hon kanske inte vill sova pga såna protester) men det är ju just för att hon behöver sova. Efter ngn minut tar hon dock nappen och somnar nästan direkt. Fast man får väl skylla sig själv som skaffar barn med en man som är envis som synden och har stark vilja ;)

Svar på tråden 3-månaders sover jättedåligt dagtid!