• Darven

Nattskräck hos 5 månaders?

Så där gör vår lilla kille också (snart 6 mån)! Somnar för det mest gott för natten runt 20.00 för att sedan vaknar igen runt 23-00. Börjar därefter krångla och vägrar sova kvar i sin säng, spotta ut nappen stup i kvarten och börjar gråta, det som fungerar för oss är att han får samsova mellan mig och min sambo. Somnar om bra då. Men sen runt 03-04 tiden på morgonen börjar de här skriken och gråten både i vaket och sovade tillstånd för att sedan pågår fram till 06-07 då han vaknar. ( sker mest under sömn) Och vad det beror på har jag inte heller fått någon förklaring på. Möjligtvis mardrömmar? Alla intryck under dagen som ska bearbetas? Ja listan kan nog göras lång!

Jag förstår dig att det känns jobbigt. Och sömnbristen gör inte saker och ting lättare om man säger så. Du kanske få passa på att sova under dagen när lillen vilar? :) *lättare sagt än gjort* jag vet!

Jag tror helt enkelt att vi bara får acceptera att de små är så här. Vi kommer inte alltid kunna hitta en föklaring till deras beteende utan vi får bara hänga med. Det ligger liksom lite i våran "natur att alltid hitta förklaring till varför saker och ting är som de är, att alltid analysera varför det blev som det blev i vissa situationer . Så länge de verkar må bra, äter ,bajsar och sånt där så är säkert allting helt normalt.

Hoppas det löser sig för er snart! Pepp pepp!!

Kram till en mamma från en annan mamma

Svar på tråden Nattskräck hos 5 månaders?