• S 81

Ingen övertidsersättning?

elmadumle skrev 2013-09-06 08:32:43 följande:
    Men som timvikarie har man väl ingen övertidsersättning? du får ju timlön som vanligt även fast du jobbar mer än schemat, är väl bara anställd personal som har rätt till övertidsersättning. Jag jobbar som timvik inom äldreomsorgen och har haft schema på sommaren, om jag jobbar mer än schemat får jag timlön som vanligt och ob givetvis om det är obekväm arbetstid.
    Alla som jobbar över heltid har rätt till övertidsersättning. Det är inget som bara fast personal har. 
  • S 81
    elmadumle skrev 2013-09-06 08:32:43 följande:
    Men som timvikarie har man väl ingen övertidsersättning? du får ju timlön som vanligt även fast du jobbar mer än schemat, är väl bara anställd personal som har rätt till övertidsersättning. Jag jobbar som timvik inom äldreomsorgen och har haft schema på sommaren, om jag jobbar mer än schemat får jag timlön som vanligt och ob givetvis om det är obekväm arbetstid.
    Jobbar du mer än schemat så ska du ha extra betalt. 
  • S 81
    Mineralvatten skrev 2013-09-06 13:40:56 följande:
    man belönas inte i arbetslivet. man får ersättning om jag jobbar mer än vad man ska, och det är utanför ordinarie arbetstid.
    den flesta övetiden ska dessutom godkännas av chefen inann den träder i kraft. 
    Nej, det behöver den inte. 
Svar på tråden Ingen övertidsersättning?