Inlägg från: Mineralvatten |Visa alla inlägg
  • Mineralvatten

Ingen övertidsersättning?

Anonym (Vik) skrev 2013-09-06 07:12:13 följande:

Ja då hittade ju de ett sätt att göra det enkelt för sig, för vi var två vik som under sommaren slet på tre tjänster. Man tror ju naivt när man gör nästan 30 timmar mer på en månad n heltidsmåttet att man ska belönas för det. :(
    man belönas inte i arbetslivet. man får ersättning om jag jobbar mer än vad man ska, och det är utanför ordinarie arbetstid.
    den flesta övetiden ska dessutom godkännas av chefen inann den träder i kraft. 
  • Mineralvatten
    Anonym (Vik) skrev 2013-09-06 07:18:48 följande:

Känns mest bittert nu då en kompis jobbade för en annan kommun och där kör de stenhårt att gör de en enda timme över 165 så får de övertidsersättning, oavsett om det är på schema eller ej. Då jobbet även innebar sovande natt med timmar jag inte får tillgodoräkna så har jag till ringat långt mer än 194 timmar på jobbet i juli och hann knappt märka av att det var sommar för jag bara jobbade. Hade tänkt sätta undan övertidsersättningen att ha till julklappsinköp då CSN betalar sämre i december. :(
    men man får ju mkt mer nu i starten, då kan du ju sätta undan av det?.
    dessutom har du ju redan massor med pengar som du arbetat ihop under sommaren. 
  • Mineralvatten
    S 81 skrev 2013-09-06 13:58:32 följande:
    Nej, det behöver den inte. 
    nej den kan även godkännas efteråt.
Svar på tråden Ingen övertidsersättning?