• Anonym (tjej)
    Äldre 11 Sep 20:52
    2805 visningar
    8 svar
    8
    2805

    Proteindryck vid viktnedgång??

    Hej.

    Jag är överviktig och vill gå ner 30 kg i vikt men bygga muskler. Kan jag då börja dricka protein efter träning eller är det något som kommer förstöra viktnedgången ?

    Jag går på crosstrainer 30-40 min per dag och styrketränar hemma ca 3-4 ggr i veckan. Har minskat mina portioner och minskat mycket på ris,pasta osv...

    Vad är det bästa för att gå ner i vikt ?

  • Svar på tråden Proteindryck vid viktnedgång??
  • Anonym (tjej) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 10:12
    #2

    Okej tack för tipset! Ska kolla runt lite:)

  • Anonym (tjej) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 12:21
    #4
    Anonym (Tränar mkt) skrev 2013-09-12 10:26:45 följande:
    Hej!

    Jag tränar mycket tung styrketräning (body fitness) och dricker protein efter träning för att inte tappa muskler. Jag har dock inte som mål att tappa i vikt.

    Enligt min åsikt är det ju kalorier in-kalorier ut som är avgörande för viktnedgång, så så länge du håller dig till satt kalorimål, låter det som en bra idé att dricka protein för att inte tappa för mycket muskelmassa.

    Jag tar en proteindrink som innehåller 109 kcal per portion, alltså inte speciellt mycket kalorier. Det finns säkert de som har mindre kalorier också, men var observant på att det är proteinet som står för det mesta av kaloriinnehållet. 1 g protein = 4,1 kcal. Minimera mängden socker, det finns t ex steviasötade proteinpulver att välja.

    Lycka till!



    Okej tack så mycket för svaret ! Jag har ju whey 80 pulver hemma som jag tänkt ta men det iinnehåller 119.4 kcal per 30 g (en portion). Är det något jag kan ta då eller är det för mycket kcal? För övrigt så äter jag ju lite under dagen, har dragit ner mycket på kalorier. Då borde det väl inte vara sä att jag går upp i vikt utav det ?
  • Anonym (tjej) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 15:17
    #6

    Jag tar det endast efter träning så blir nog med att fortsätta med samma protein då isåfall. Jo jag läste lite nu om aminosyror och hittade en bcaa megacaps 1100 hette den. Skulle tydligen vara bra vid viktnedgång oxå då den ökade fettförbränningen. Och hade fått väldigt bra recensioner från både män och kvinnor. Så ska nog kolla på det.

    Tack för alla tips det uppskattas !

Svar på tråden Proteindryck vid viktnedgång??