Inlägg från: Prematurmamman |Visa alla inlägg
  • Prematurmamman

Prematur sova i eget rum?

Hejsan.
    Har en dotter född i v.28 vägde 840g.
    Idag är hon 6 månader (3mån) och väger 3,8kg, 53cm lång.

Jag har haft väldiga sömnproblem när man låg inne på bb, sen neonatal, man va så orolig..
    Jag äter antidepressiva dagligen och sömntabletter en gång i veckan.
    När vågar man ha de i eget rum?
    Vi har sovrummet på samma plan som barnrummet..
    Är så rädd för PSD eller att hon ska kräkas å kvävas :(

Men känner att ja behöver sova så jag orkar.
    Hon har svår kolik så det tar mycket på krafterna...

Tacksam för svar!!             

• Svar på tråden Prematur sova i eget rum?
  • Prematurmamman

Hon sover ganska bra på nätterna, brukar sova mellan 21-05 men jag är så oerhört lättväckt och vaknar hela tiden av hennes små ljud..
    Hennes rum ligger bredvid vårat rum. Vill ju gärna sova med min sambo med.
    Är ju viktigt att jag får sömn med, känner mig helt slut på kvällarna.. 

• Prematurmamman

Jag har väl aldrig skrivigt att jag min sambo går före!! Självklart är vår dotter prio 1. Men jag måste ju ¨få sova med. Har under dagen ringt å pratat med både neonatal och bvc, och de tycker att hon är så "stor" att hon klarar det nu. Hon är 6månader, har varit jätte stark sen hon föddes.

Tycker ni kan tagga ner lite, jag har väl inte sagt att vi inte har det bra? Det är jätte skönt att hon sover så länge om nätterna, men det är ju JAG som har sömnproblem som jag måste återgärda innan jag går in i väggen för jag är som sagt helt slut av att inte kunna sova..
    Lyssnar hellre på neo och hon på bvc än vad ni skriver! Men tack ändå :) 

• Prematurmamman
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2013-09-12 14:04:25 följande:
    Ja,varför inte prova på? det funkar säkert jätte bra,mina söner har sovit i eget rum vid vårt sovrum sen de var tre månader,funkat jätte bra och hela familjen inkl bebisen har sovit mycket bättre.

Jag ska testa och se hur det går. Dottern störs ju med när jag springer upp och ner för jag inte kan sova. Så jag tror hon skulle sova bättre med. Hon får all närhet om dagarna, hon är alltid i min famn, och jag helammar henne med.
Svar på tråden Prematur sova i eget rum?