Inlägg från: FeliciaA2 |Visa alla inlägg
  • FeliciaA2

Pojkvän reggad på Badoo

Jag får mail stup i kvarten att jag har meddelande som väntar och jag har aldrig varit där över huvud taget.

Badoo vittjar användarnas kontakter via mailboxar (om man loggar in via hotmail, gmail mm) och facebook. Sen skickar de mail till en med bild på den man känner och skriver att han/hon kikat på ens profil eller skickat meddelande till en.

Ett sabla skitföretag som sysslar med så oetiska saker!!! Grrrrr!!!

• FeliciaA2
    Anonym (BrkBad) skrev 2013-09-15 14:00:34 följande:
    Längesedan nu men för mig de va badoosom skickade ut sånna mail till mig med och jag har aldrig varit där, på något vis så var de väll nån vän som den skickat från någon kontaktlista denne haft
    Det kan vara så men troligtvis gör Badoo detta helt på eget intitiativ då de vittjar ens kontakter via mailboxar/facebook. Fasansfullt dåligt av dem!!!
  • FeliciaA2
    cookie1 skrev 2013-09-16 04:10:10 följande:

Fast om han loggade in igår så har han ju ett konto där och nu har jag inte mitt anknutet till fb men ni som har det, hämtar badoo verkligen profilbilder? Låter inte troligt i mina öron och han har ju fortfarande en sida där, så det går väl knappast och logga in på ett konto man inte har.

Om han loggade in så har han konto. Men allt kan ha börjar med att han fått ett mail i vanliga mailkorgen från någon han känner (foto) som säger att han har meddelanden som väntar på Badoo.

Klickar man då på bifogad länk så hamnar man i en slags registreringsrutin - dvs kontp skapas. Jag gissar här att Badoo frågar om man vill logga in via Facebook, gmail eller hotmail (kanske fler mailklienter). Sen kanske de frågar om de skall bjuda in alla ens vänner - men jag tror inte det. Jag tror de vittjar en på alla ens kontakter utan att fråga

Om de kan ladda upp profilbilden?

Ja kan de vittja en på alla facebookkontakter så kan de sno ens profilbild också.

Jag tror en massa folk blir reggade på Badoo utan att veta om det bara genom att följa länken de har i sin vanliga mailkorg. Tyvärr!
  • FeliciaA2
    Anonym skrev 2013-09-16 21:12:05 följande:

Men om man googlar på "sms vi ses på badoo" kommer det upp fler som varit med om samma sak.

Om man loggar in via FB så kan de vittja såväl kontakter, profilbilder och telefonnummer. 5:30 på morgonen låter sanslöst om tjejen själv skickat.

Obs! Avsändarnummret går att fejka på mobilen (precis som med e-post).

Jag lutar nog mot att din kille är utsatt för en "illasinnad komplott" av Badoo i syfte att värva nytt folk.
  • FeliciaA2

Ja Uschdå!

Detta är fullt möjligt.

Jag blev mailbombad av Badoo en gång. Jag följde aldrig dem länk de postade men jag kollade med killen som var med på bilden de mailade mig. Kände honom. Han hade hotmail. Jag fanns bland hans kontakter.

En annan vän fick sina vänner på Facebook vittjade. Badoo började maila dem med denne killes bild. Han var inte glad - gift!

Tekniken att vittja mailadresser och andra uppgifter är välkänd. Så säg alltid "nej" om någon webb frågar om du vill bju in dina vänner. Facebook gör det också (när man registrerar sig),

Kolla runt på Internet - sök på Badoo och massor av liknande historier dyker upp.

• FeliciaA2

Jag läste om tråden - killen hade inte ens uppgett sin Gmailadress och lösenord - inbjudan gick iväg ändå.
    Gissar han var inloggad på Gmailen paralellt.

VARNING! Klicka aldrig på länken i de inbjudningar ni får!  

Svar på tråden Pojkvän reggad på Badoo