• Maja80

    Mormor eller farmor som spelar dataspel med barnbarnet?

    Hej!

    Jag letar efter dig som har en mamma eller svärmor som brukar spela dataspel (eller på iPad) med ditt barn som ett sätt att umgås!

    Jag som frågar heter Maja Lundbäck och är journalist. Jag skriver mycket om medicin och hälsa och ny forskning har visat att både barn och gamla mår bra av att stimulera sinnena med dataspel. (Den äldre generationen får bättre minne av det.) Jag skriver en artikel till en välkänd familjetidning och vill därför ha kontakt med både barnbarn och farmor/mormor för en intervju. Ålder på barnbarnet och mormor/farmor spelar inte så stor roll. Hör av dig till mig på ml@majalundback.com så berättar jag mer.

  • Svar på tråden Mormor eller farmor som spelar dataspel med barnbarnet?
  • hellokill3r

    Men "bra för äldre" måste väl ha nån gräns? Mina barns mormor är 44, vilket är i samma ålder som endel föräldrar är i när de har barn i min ålder.

  • Glad i hågen

    Min mamma har registrerat sig på Movie Star Planet och chattar med sina barnbarn på 8 år (kusiner) där. Jag tycker det är gulligt och kul då dom bor rätt långt från varann och min mamma verkligen inte är någon datamänniska i övrigt. Hon är 66 år och kanske kvalificerar sig till gruppen "äldre" men jag är tveksam om hon ställer upp i en tidning. 

Svar på tråden Mormor eller farmor som spelar dataspel med barnbarnet?