• Snuttens

    bf maj-juni 2014

    Hej, allihopa! 

    Kände mig lite ensam här på FL (är det ens möjligt?) men tänkte starta en tråd för oss som fått positiva grav-test! Så kan vi lättare följas åt och stötta varandra. Jag fick positivt på mitt test idag (18 sept) och är i vecka 4. BF är 30 maj. 

    Jag och min man har försökt skaffa barn sedan mer än ett år tillbaka. Vi blev gravida i mars, men det slutade i missfall i vecka 9. Håller tummarna för att det ska gå bättre denna gång. 

    Vilka är ni? :)


     


    www.snuttens.blogg.se - längtan till graviditet
  • Svar på tråden bf maj-juni 2014
  • mythos

    Hej.

    Här har du en till med beräknad bf 5 maj med första barnet!

    Det är mycket tankar som snurrar även om jag har vetat att jag varit gravid i över två veckor!

    Är allt som det ska ? kommer jag få missfall ? kommer jag bli en bra mamma ? HJÄLP klarar jag det här ?
    ÄR jag ens gravid ?

    ja, som sagt det är mycket tankar som snurrar, men framförallt har jag väldigt svårt att förstå att jag verkligen ska bli mamma ! HERREGUD! Tyst

    Allt kommer nog gå hur bra som helst den här gången snuttens Solig 
    kan du inte berätta lite mer om dig själv ? Glad

  • Snuttens

    Aååh, det känns som att det var jag som skrev ditt inlägg. Jag är så jäkla orolig denna gång. Fick som sagt mitt plus igår. Tog ett nytt test idag men fick ett svagare streck. Nu är jag så ledsen! 

    Men jag vill försöka vara positiv! Det blir ju en härligare stämning i tråden också. Gah, så svårt bara.  


    www.snuttens.blogg.se - längtan till graviditet
  • mythos
    Snuttens skrev 2013-09-19 14:06:00 följande:
    Aååh, det känns som att det var jag som skrev ditt inlägg. Jag är så jäkla orolig denna gång. Fick som sagt mitt plus igår. Tog ett nytt test idag men fick ett svagare streck. Nu är jag så ledsen! 

    Men jag vill försöka vara positiv! Det blir ju en härligare stämning i tråden också. Gah, så svårt bara.  



    Du kanske ska försöka & inte testa nå mer (jag vet att det är svårt) :( men du kommer bara bli mer orolig. Att du fick ett svagare plus behöver absolut inte betyda något dåligt , det är ju så tidigt än! :) har du några gravsymtom än ?
  • Snuttens

    Jodå, jag har ont i sidorna av brösten och mina bröstvårtor är ganska känliga. Men inte alls lika känsliga som förra gången. Sedan har jag haft lite kväljningar medan jag borstar tänderna. Är också skittrött typ hela tiden. Inte något supertydliga tecken. Vill gärna spy upp lunchen.

    Du då? Har du några roliga symtom?  


    www.snuttens.blogg.se - längtan till graviditet
  • mythos

    Okej, men det är ju så tidigt än, det hinner nog komma ska du se ;)

    Ja, nu från några dagar tillbaka har jag MASSOR, mår konstant illa, spyr, otroligt ont i brösten, vaknar på natten av att det gör ont i brösten när jag vänder mig om, blir väldigt lätt anfådd & super trött såklart, men som sagt de fleta symtomen har kommit & blivit tusen gånger värre alldelses nyligen. Nu ångrar jag att jag satt & nästan hoppades på att få massa symtom :P haha knäpp man är!

  • Snuttens

    Aaaw, vad fina symtom du har! Är så avis! :D 
    Jag har största humörsvängningar inser jag nu. När jag skrev senaste inlägget var jag 99 % säker på att det skulle bli ett missfall. Men nu är jag så jäkla glad över att få vara gravid! Är det inte helt sjukt att vi ska ha barn snart?! Känns så himla mirakulöst på något sätt. 


    www.snuttens.blogg.Se - längtan till graviditet
  • mythos
    Snuttens skrev 2013-09-19 15:36:16 följande:
    Aaaw, vad fina symtom du har! Är så avis! :D 

    Jag har största humörsvängningar inser jag nu. När jag skrev senaste inlägget var jag 99 % säker på att det skulle bli ett missfall. Men nu är jag så jäkla glad över att få vara gravid! Är det inte helt sjukt att vi ska ha barn snart?! Känns så himla mirakulöst på något sätt. 



    Haha jag är likadan, ena stunden känns allt så himla bra,nästa minut känns allt bara jobbigt,ledsamt &meningslöst typ!

    Men jaaa absolut, det känns så himla sjukt & mysigt & allting på samma gång, men jag kan verkligen inte fatta att det är sant så jag i någon slags dimma tror jag,haha!
  • mythos

    Jag vet inte, här på familjeliv ska jag vara i vecka 8 men var på vul hos gyn förra veckan & dom trodde inte att jag var så långt gången, man kunde endast se en en sån där säck (vet ej namn) med en antydan till ett litet embryo i, så jag har fått ny tid nästa vecka på onsdag för att se mer exakt & även se så det har blivit en "riktig" graviditet & inte ofostrig eller att det har slutat växt, är jätte nervös, men glad att dom erbjöd en till tid så jag slipper oroa mig :) det känns bra på nåt sätt att jag har fått så mycket gravsymtom, inbillar mig att det går åt rätt håll då iaf :)

  • Snuttens

    Aååh, vad skönt ändå att få svar så snabbt ändå! Och skönt med alla symtom. 

    När hade du din senaste mens, och hur lång är din cykel? Vet  du om din lutealfas? *uträkningsgalen*


    www.snuttens.blogg.se - längtan till gravid
Svar på tråden bf maj-juni 2014