Inlägg från: gladamaria |Visa alla inlägg
  • gladamaria

BF mars 2014

Hoppar in oxo . Jag e beräknad 20 mars men ska ha planerat snitt. Har dock ej fått någon tid för det. Detta är vårat andra barn.

• gladamaria

Idag är jag i vecka 24+4, Gått upp 4 kg hittills.  
    I början av grav ca 4 månader så åt jag knappt och spydde mycket! Gick ner då 10 kg.
    jag bara sov o spydde. så jag hamna på sjukhus med dropp ett par gg.

Nu känner jag att illamåendet börjar komma tillbaka lite.

Hur är det med er andra?

• gladamaria

Jag spydde dom första 4 månaderna konstant, va på sjukhuset några svängar ,
    gick ner 10 kg. Men nu får jag i mig hyffsat ok.

Jag har äntligen fått snitt datum, 10 mars föder jag.
    Dock tror jag att bebisen kommer innan då min dotter kom 1 månad för tidigt.

längtar verkligen tills bebisen kommer.

• gladamaria

Jag har känt av sammandragningar ganska ofta, och ibland gör dom ont.

Men jag går hos special mödravården så dom kollar varje gg att allt ser ok ut.

Hur går det för er?

Har ni fixat med saker till bebisen?

• gladamaria
    LindaDalarna skrev 2014-02-02 00:13:41 följande:
    Alltså jag måste bara fråga; är det nån mer än jag som har en oerhört aktiv bebis i magen? På 24 h har h*n enbart vilat små korta stunder (förutom de två timmar jag faktiskt fick sova).

Ja min bebis är över aktiv , känns som att den har fest i magen hela tiden. Ont gör det , speciellt när man har blåmärken vid revbenen. Snart är det över :)
    Everyone can rise above their circumstaces and achieve success
  • gladamaria
    Hallonfrossa skrev 2014-02-11 16:29:39 följande:
    Nu är Lilla Alice här, hon föddes kl.00.56 o h är 3215g 49cm lång.
    Förlossningen tog från början till slut ca 12 timmar.

Hon kom i vecka 37+0
    Grattis!!!
    Gud va roligt ! Hoppas ni mår bra!
  • gladamaria

Nu har jag tagit en dunderkur,

hallonbladte 3 koppar, basilika te 2 koppar, ricinolja 20 ml, och en smoothie ananas , och lite annan bitar vid sidan.

Sen blir det mycket sex ikväll. Om inte det startar imorgon vet jag inte vad som kommer starta det.

jag får ingen sömn och jag har ont hela tiden. tar typ 5 min för mig att vända från ena sidan till den andra.
    Gör så ont i underlivet.

• gladamaria
    elllah skrev 2014-02-25 21:30:44 följande:
    har det hänt något efter dunderkuren? :) har själv testat på hallonbladste och sex, men inget än..

Ja då mycket hände, Fick täta sd , så jag åkte in till fl och dom undersökte och jag var helt stängd och tappen var mjuk. Så jag berättade om dunder kuren jag tog och läkaren sa att om du hade varit öppen 1-2 cm så hade kuren funkat. Så jag fick bricanyl , morfin, alvedon, och något för magknip. Fick sova över på en bb avdelning, dom vill ha mig inne på observation. En rejäl sov dos fick jag , dagen efter kommer läkaren och jag sa att jag orkar inte mer. Nu e jag trött, ta ut ungen!! Jag va trött, lessen och förvirrad. Då sa läkaren , ja vi kan boka in dig på kejsarsnitt på fredag 28/2. Jag blev så glad så jag grät!! Äntligen är det snart över. Så kort fattat. Den som redan är öppen skall nog testa denna kur. Jag kände verkligen inget av ricinolja som skulle ge mig diarré.
  • gladamaria
    elllah skrev 2014-02-25 21:30:44 följande:
    har det hänt något efter dunderkuren? :) har själv testat på hallonbladste och sex, men inget än..

Ja då mycket hände, Fick täta sd , så jag åkte in till fl och dom undersökte och jag var helt stängd och tappen var mjuk. Så jag berättade om dunder kuren jag tog och läkaren sa att om du hade varit öppen 1-2 cm så hade kuren funkat. Så jag fick bricanyl , morfin, alvedon, och något för magknip. Fick sova över på en bb avdelning, dom vill ha mig inne på observation. En rejäl sov dos fick jag , dagen efter kommer läkaren och jag sa att jag orkar inte mer. Nu e jag trött, ta ut ungen!! Jag va trött, lessen och förvirrad. Då sa läkaren , ja vi kan boka in dig på kejsarsnitt på fredag 28/2. Jag blev så glad så jag grät!! Äntligen är det snart över. Så kort fattat. Den som redan är öppen skall nog testa denna kur. Jag kände verkligen inget av ricinolja som skulle ge mig diarré.
Svar på tråden BF mars 2014