• linnn89

    hur berätta till mamma att jag är gravid ???

    ???hon kommer inte att bli glad....

    Jag är gift och har 1 barn och är gravid igen och är över lyckliga jag o min man :) MEN hur ska jag berätta för henne att jag är gravid? Jag vågar inte.. Jag vet inte vf jag är sån men hon är aldrig glad över mina val ( inte för att jag har fel ).. Jag älskar ju min mamma o vill så gärna att hon blir glad men hon kommer att tycka att jag är fortfarande ung(24år gammal) och att det ända jag tänker på är barn :(

    I min första grav efter att jag berättade det för henne att jag är gravid var jag tvungen att lägga på luren och gråta.. Hon sa inget elakt men blev helt stum och inte glad och jag blev så ledsen..

    Kan säga att hon aldrig nöjd med mina val varken utbildning, min man(bästa som finns) min första grav för två år sen m.m

    Jag älskar min mamma och respekterar henne så mycket men ibland blir jag ledsen..
    Jag är i vecka 12 och varje gång vill jag säga kan jag inte... :(

  • Svar på tråden hur berätta till mamma att jag är gravid ???
  • linnn89
    Hannah76 skrev 2013-09-22 18:50:21 följande:

    Skicka ett kort med vulbild?


    Kommer det att göra saken bättre?
  • linnn89
    Harmagedon skrev 2013-09-22 18:53:55 följande:

    Varför tycker din mamma att det är fel för dig att skaffa barn?


    För att jag ung enligt henne.. Hon vill nog att jag skaffar barn när jag är 40!!
  • linnn89
    puss skrev 2013-09-22 18:54:14 följande:

    Va dum hon verkar. Så synd.


    Ja så synd.. Vi har berättat för min mans föräldrar och dom blev super glada varje gång men tycker att det är synd att inte kunna dela min glädje med henne :( jag skulle gjort skillnad... Jag vill berätta för henne hur jag känner men hon är den typen tror att hon kan aldrig ha fel...
  • Beibikär

    Om hon är sån skulle jag inte berätta. Låt henne märka det själv och om hon frågar varför du inget sagt berättar du att du blev så ledsen förra gången hon tog din grav negativt. Det är ditt liv och du bestämmer, låt inte mamman göra det besvärligt för dej.

  • linnn89
    Beibikär skrev 2013-09-22 19:07:48 följande:

    Om hon är sån skulle jag inte berätta. Låt henne märka det själv och om hon frågar varför du inget sagt berättar du att du blev så ledsen förra gången hon tog din grav negativt. Det är ditt liv och du bestämmer, låt inte mamman göra det besvärligt för dej.


    Min sa exakt samma sak till mig men då kommer hon att bli ännu ledsen... Vad dum jag är måste jag vara så här svag o känslig...
  • Beibikär

    dags att få distans till mamman nu då när ni ska bli en familj med två barn Hon får väl acceptera att du är vuxen och bestämmer själv. Försök att fokusera på att det är viktigaste vad din man och du tycker, det är NI som är familjen nu. 

  • Ramborg
    linnn89 skrev 2013-09-22 19:11:30 följande:
    Min sa exakt samma sak till mig men då kommer hon att bli ännu ledsen... Vad dum jag är måste jag vara så här svag o känslig...



    Låt henne bli ledsen. Det dör hon inte av. Det är dags för dig att börja respektera dig själv, inte bara din mamma.

    För varför ska du själv gå omkring och vara ledsen för att bespara din mamma den känslan? Du räknas också, vet du.

    Grattis till tvåan!
    42.
  • sacredheart

    Hon tycker som hon tycker och det vet du redan. Du är ju redan besviken så att säga...
    Oavsett vad du bestämmer dig för eller när du berättar så är hon den hon är.

    Min mamma har åxo sina problem och kan aldrig vara stöttande eller finnas där för mig. Jag har fått acceptera att jag inte har en mamma som man kan ringa när det är svårt...Det är en sorg men jag har iaf slutat smälla huvudet i väggen...

    Skicka ett brev eller mail där du berättar att du velat berätta men att du blev så besviken förra gången och inte orkar ta en sådan besvikelse igen.
    Skriv att du är jätteglad och att du hoppas att hon ska dela glädjen med dig men att du inte vill ha några pekpinnar/förmaningar elller liknande från henne.
    Då har du lämnat över det till henne och det är upp till henne om hon tar kontakt och hur.

    Det viktiga är ju hur du och barnets pappa känner och att ni kan gå in i bubblan tillsammans.

Svar på tråden hur berätta till mamma att jag är gravid ???