• hundtok

Bf Juni 2014

Hej alla blivande junimammor!

Jag plussade lite oväntat imorse och är i vecka 5 (4+2). Vi hade egentligen tänkt att köra igång på riktigt efter denna mens men så blev det inte vilket ju bara är kul!

Vi har en dotter som är född i juni 2011 sedan tidigare.

• hundtok
    bonden skrev 2013-10-03 14:17:25 följande:

Här är en till som är från Uppsala men nu bor lite norr om Tierp. Till våren blir det dock flytt till Skåne för familjen. Vi hoppas på att vara på plats ett par månader innan liten tittar ut. Vi flyttade faktiskt precis innan dottern föddes också men inte med samba marginal. Tre dagar fick vi bo i nya huset innan hon tittade ut.

Hon kommer vara ca 1 år och 10 månader när liten kommer så nu funderar jag på om jag behöver syskonvagn eller klarar mig med sele+ vagn när jag ska någonstans...
    Om allt går som vi hoppas kommer dottern vara knappt 3 när bebis kommer och jag kommer att köpa en billig begagnad syskonvagn ändå då hon inte kommer att orka gå hela långpromenaderna med hunden (alternativt att milen kommer ta 8 timmar).
  • hundtok

Sitter och pluggar och kämpar för att hålla mig vaken. Somnar innan 21 på kvällarna... Var väldigt illamående och kräktes några dagar förra veckan men nu är det lugnare även om ett svagt illamående finns med hela tiden. Molvärken har också minskat. Livrädd för MA!!

• hundtok

Maken kommer nog bara att följa med på ultraljuden och ev någon gång och lyssna på hjärtat om det passar bra med jobbtider.

Vår dotter är snart 2,5 år och vi kommer mig att vänta ganska länge med att berätta för henne då det är för abstrakt och lång tid ändå för henne att vänta.

• hundtok

Jag kräktes runt BIM men har sedan dess bara mått lite småilla fram tills idag då kräkningarna var ett faktum igen. Blä!

• hundtok

Vilken mage Zwoom! ????

Jag som i vanliga fall älskar ostbågar höll på att kräkas av lukten igår. Var likadant i förra graviditeten.

• hundtok

Ett annat symtom som jag har kommit på är att jag nyser hela tiden. Gjort så även förut när jag varit gravid. Nyser säkert 50 ggr om dagen ????

• hundtok
    honey1 skrev 2013-10-13 14:44:50 följande:

Nåt som jag såg på internet idag också, är att Gynning ska få en till bebis i början på Juni nästa år.. Men att hon redan var i Tolvte graviditetsveckan, hur går detta ihop? Jag har BF 1a Juni och jag är i vecka 7...

Ja jag funderade på samma sak...
Svar på tråden Bf Juni 2014