Inlägg från: Amalian83 |Visa alla inlägg
  • Amalian83

Bf Juni 2014

Jag har plussat idag. Antar bf juni så jag hoppar gärna med här också :)

Rockström: Sveriges nationaldag är en alldeles utmärkt födelsedag!

• Amalian83

Folsyra, d-vitamin och omega 3 inköpt idag :) och på måndag ringer jag läkaren.

Bf 11 juni enligt appen.

Kommer nog ta tidigt ultraljud i vecka 12. Bor i Norge och här är första ultraljudet på offentlig nota i vecka 18. Så länge kan inte jag vänta :)

• Amalian83
    rosii skrev 2013-10-05 18:42:44 följande:

Ja järn åt jag ju faktiskt förra grav, nån gång då å då. Det tänker jag inte äta om jag inte behöver nu heller. Varför ska man använda gjutjärn? :s har induktionshäll så det är uteslutet. Men ska prata med bm när jag far dit ang vitaminerna. Borde säkert bli om några veckor.
    Precis, folsyra är tydligen det viktigaste. Det är det många som tar också under tiden de försöker bli gravida. Jag kan inget om det här, men min syster har hjälpt mig.

Omega 3 är en stor grej i Norge (Tran). Jag äter vegetarisk mat så därför lägger jag till det.

Järn ska jag också vänta med tills läkaren ger mig rekommendation på hur mycket jag bör ta.

Och som Philippan skriver så är vitamin d viktigt överhuvudtaget, men vi är många som inte tänker på det när det bara är oss själva vi ska tänka på :)
  • Amalian83
    Phlippan87 skrev 2013-10-05 18:24:25 följande:

Håller bli att bli galen av oro här. Har fortfarande inte fått något riktigt tydligt + utan bara många svaga, men idag är det mycket svagare än igår så nu kommer oron rejält för att det inte ska hålla denna gången. Får jag inte tydligt senast på måndag ringer jag bm igen för blodprov och att tjata till mig ett vul så snart det är möjligt att se något

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Har du testat med clearblue digital? Det är ju lika säkert som att testa hos läkaren och mycket tydligare än de där stickorna (tycker jag att det verkar som iallafall). Så vet du liksom utan att behöva vänta på läkartid :)
  • Amalian83

Mitt enda symtom är ömmande bröst som chockar sambon varje gång han tittar på mig :)

Ni som nämnt vitaminer, glöm inte folsyra. Min syster är extremt noga med att poängtera för mig att äta det (om och om igen ). Hjälper embryot/fostret i utveckling av ryggmärgen. Man äter det hela första trimestern.

• Amalian83

Vi har berättat för min syster, som varit gravid två gånger. Hon och hennes man blir våra coacher tänkte jag :) och så har jag berättat för min bästa vän, som också försöker bli gravid. Min sambo kommer eventuellt berätta för en av sina bästa vänner.

Sambos föräldrar får veta i vecka 12 när vi tar tidigt ultraljud på privatklinik. Resten får beskedet som en julklapp :) chefen får nog också veta efter vecka 12.

Angående missfall så kör vi en blandning av "om allt går som det ska" och "i juni har vi en bebis". Jag känner mig inte så orolig än, men om jag skulle få sådana tecken som andra av er fått skulle jag nog reagera som er.

Jag vill liksom hålla det lite på avstånd en stund till, ifall något händer.

Massa kramar till er som har det tufft just nu!

• Amalian83
    DevilsDaughter skrev 2013-10-06 23:31:37 följande:

Hej! Hoppar in här om det är ok!? Plussade i fredags, är enligt mensen beräknad till 16:e juni.

Philippan: skriver även här till dig och önskar att det kommer gå vägen för dig!

Välkommen och grattis!
  • Amalian83

Allvarligt talat! Det spelar ingen roll vad eller hur mycket eller hur ofta jag äter. Är hungrig hela tiden. Förutom när jag äter. Så blir jag kvalm.

Gissar att jag inte är ensam :)

• Amalian83

Idag har jag inte mått lika illa som tidigare i veckan. Vet inte va det beror på. Ändrad frukost eller att jag tog sovmorgon till kl åtta eller att jag har smaskat på salta kex hela dagen. Oavsett så är det fantastiskt att känna sig lite pigg om än så bara för en dag. Nu ska jag ut och springa i det fina vädret!

• Amalian83
    LokesMammi skrev 2013-10-18 17:07:33 följande:

Fina vädret?? Var bor du? =)
    Här r det snö, kallt o blåsigt! Bor i Västerås! =) 
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
    :) jag bor i Oslo och här är det strålande höstväder !
Svar på tråden Bf Juni 2014