Inlägg från: Amalian83 |Visa alla inlägg
  • Amalian83

Bf Juni 2014

Namine skrev 2014-02-28 09:37:48 följande:
    haha ja det har du ju rätt i. men skulle man vara hemma skulle det vara det enda man tänkte på.
    Sant. Tiden går fortare när man jobbar
  • Amalian83

Usch jag funderar på om jag har graviddiabetes. Har varit så extremt törstig sedan igår och kissar mycket och ofta. Men det senare kan ju bero på att jag druckit mycket vatten i och för sig. Känns bara lite oroligt för jag var på kontroll igår och då tog de inte blodprov. Då hade jag heller inte börjat känna av någon ökad törst så det nämnde jag inte för läkaren. Nästa kontroll är om 4 veckor.

Någon med erfarenhet av grav.diabetes?

• Amalian83

Dd: farmor har typ 2 sen några år, men ingen av mina föräldrar eller syskon.

Jg nojjar säkert i onödan och oavsett borde jag ju vara försiktig med sockret. Jag ska ringa läkaren imorgon och se om de kan ta ett blodprov på mig nästa vecka. Iallafall om jag fortsätter att vara så här törstig.

• Amalian83

Tredje trimestern och som ett brev på posten så sover jag numera urdåligt och får ont i ryggen av att ligga och sitta. Är det detta som är fasen "vänja sig vid att inte sova en hel natt igen på minst fem år"???

• Amalian83

Åh jag längtar också till att kunna ta i ordentligt igen. Är så ladda att köra igång med stenhård crossfit träning och pressa kroppen max. Den här fjantträningen jag håller på med på gymmet ger ju inget!

Kanske märks att jag inte riktigt insett än att det faktiskt kommer en liten tjej snart som kommer se till att mor inte kan gå på gymmet och träna crossfit 4 dagar i veckan :)

• Amalian83

Pappan är väldigt mån om att både han och jag ska kunna träna så jag tror det ska gå bra. Och absolut hemmagym! Ett hopprep, min yogamatta och ett träningsband så är vi igång. Bebisen kan ju vara med också, på knäböj och som motivation när man gör armhävningar :)

• Amalian83

Har hittills inte känt mig så hormonellt ostabil, men idag vet det tusan va som hände. Satt på jobbet och insåg att jag måste boka om min tid hos bm nästa vecka på grund av en jobbresa. När jag pratar med dem meddelar de att min bm inte har någon ny tid förrän 28 april. Då börjar jag gråta! Kände mig som världens sämsta mor som prioriterar en jobbresa före en kontroll hos bm.

En kvart senare bokade jag kontroll hos läkaren istället.

• Amalian83

Usch detta var den värsta natten hittills i graviditeten. Har vaknat flera gånger och får ont hur jag än ligger. Nu är jag så stel i nacke och rygg att jag knappt vet vad jag ska göra med mig själv. 10 veckor kvar - heja heja!

• Amalian83

Vi köper nog inte bilbarnstol då vi inte har bil och vi bor 20 min promenad från sjukhuset. Vi får låna barnvagn av min syster. Det vi ska köpa är en hårdlift, Babynest och stokke badbalja. Skötbord får vi också av syster samt spjälsäng. Jg jobbar för mycket för att ha tid att tänka på allt som ska köpas in. Jag satsar på att min bebis inte kommer titta ut förrän tidigast bf. Det betyder att jag har tre veckors ledighet att ägna åt shopping, tvätt, inredning och allmänt bygga-bo beteende :)

• Amalian83
    MissMf skrev 2014-03-30 22:20:57 följande:

Är det någon som känner en pirrande nästan vibrerande känsla i underlivet i bland.. Funderar på vad det kan va :p om någon vet? :)

Inte i underlivet, men mellan högra bröstet och revbenet. Läkarens teori är att levern kommer i kläm av livmoder och bebis. Min teori är att det är njuren.
Svar på tråden Bf Juni 2014