• Tizi

Bf Juni 2014

En kanske lite konstig fråga men jag minns inte hur man gjorde...

Jag ska till vc imorrnbitti och ta prover, blodprov och urinprov. Urinprovet ska jag ju ta med hemifrån, spelar det någon roll om det är "första skvätten" eller inte? Ska det vara i kylskåpet innan man åker? Går upp vid ca 7.00 och kommer åka iväg ca 8.15.

Gud vad snabbt man glömmer.. :-/

• Tizi

Tack ska du ha för svaret!

hundtok skrev 2014-02-05 18:18:56 följande:
    Eftersom urinprovet blir mer tillförlitligt ju längre urinen har varit i blåsan så ska provet tas vid första morgonkissningen. Dock är det bra att kissa ut lite i toaletten och sen ta "mittenurinen" till provet så minskar risken att bakterier som finns utanpå underlivet kommer med i provet. Det bör förvaras i kylskåpet tills du åker.

• Tizi
    Namine skrev 2014-02-27 23:05:26 följande:
    bara jag som älskar mitt jobb och verkligen INTE vill bli sjukskriven. jag slåss med näbbar och klor mot min foglossning för att jag ska kunna fortsätta jobba. älskar att gå till jobbet och vill knappt gå därifrån när jag slutar.

ryser bara av tanken att behöva gå hemma hela tiden. kommer gå hemma från slutet av april men det känns som det är för nära nästan.

Jodå jag jobbar på för fullt och mår jättebra. Jag har 75% i grunden men jobbar ca 80-85% just nu vilket funkar jättebra!

Jag planerar att jobba tills dagen bebben ploppar ut faktiskt så länge jag mår såhär. Vill verkligen INTE va hemma länge innan. Sist gick jag över 12 dagar med och det var en pina att bara va hemma då..
  • Tizi

Ställer samma fråga som i en annan tråd här.

Är eran bebis "registrerad" på försäkringskassan än? Jag har ju skickat in mitt moderskapsintyg för längesen men hittar ingen information alls om det nya barnet på min sida på FK! Vad finns för info på eran sida? Vet ni vad ni kommer få i föräldrapenning osv?

• Tizi

Mottagit vad? Moderskapsintyg?

LokesMammi skrev 2014-03-19 18:37:31 följande:
    Står inte heller ngt om mitt barn. Bara att dom har mottagit dittanodattan! =)

• Tizi

Kom på nu att jag fick papper från fk om att jag skulle fylla i inkomstuppgifter med min arbetsgivare. Jag har nytt jobb sen januari och trodde de ville ha nya inkomstuppgifter pga att jag vabba en dag för min dotter i den vevan, men nu när jag kolla igen lite närmare så stod det att "du ska snart bli förälder" på pappret. Ops, kanske bäst att rappa på att skriva på de där pappren och skicka in...

• Tizi

Har också för mig att det stått så på min sida med de tidigare barnen födda 2007 och 2009 men nu står det ingenting!

Sessan4 skrev 2014-03-19 18:05:02 följande:
    Jag har oxå reagerat på det!! När jag väntade dottern så stod det "barn med beräknad födsel 091225" nu står det nada?! Konstigt

Undrar oxå varför och hur man skall göra!

• Tizi

Och jag är i v30+0 idag vilket känns helt sjukt! Jag hinner inte med denna graviditet, den går i räserfart och snart är bebben här, hjälp!!

Idag kom vår fiiina vagn hem till dörren så nu längtar jag efter att få köra runt bebben i den!

• Tizi

Jag ska nog ha vagnen framme i några dagar till och lära mig allt om den hur den fälls ihop, får plats i bilen och fixa med lite accessoarer som skötväska, kudde osv innan den ställs ner i vår nyrenoverade tvättstuga

Nästa moment blir att skaffa babyskydd. Vill köpa ett begagnat med bas o Isofix som är max två år gammalt men det dyker sällan upp något bra alternativ på blocket i närheten..

• Tizi

Måste bara ställa frågan om FK och föräldrapenning igen. Jag har skickat in inkomstpappren nu för några veckor sedan men jag har fortfarande inget registrerat på "min sida" om min nya bebis. Har ni? Jag har 68 dagar kvar till bf nu och man ska ju kunna ta ut föräldrapenning 60 dagar innan bf så borde dom inte rappa på lite nu? Jag orkar inte ställa mig i en timslång telefonkö så frågar hur det är för er..

Svar på tråden Bf Juni 2014