Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

Har också konstant huvudvärk.. När jag vaknar på morgonen så är det borta, men under dagen blir det värre och värre..

Min syster som va gravid i v 10 gjorde VUL i måndags och fick reda på att graviditeten avstannat.. Så himla tråkigt.. :(

• DevilsDaughter

frozen: Ja, verkligen.. Är så ledsen för hennes skull att jag knappt kan vara glad för min egen skull längre.. Samtidigt som jag har blivit väldigt orolig och nojig att samma ska hända mig..

• DevilsDaughter

jamka: vad starkt av dig! Och än en gång beklagar jag missfallet! tack för att du delar med dig! Jag hoppas på att hon kommer att bli gravid snart igen så att allt kommer kännas bra "bättre" igen.. Hoppas du också blir gravid snart igen om det är det ni vill. Kramar

• DevilsDaughter

Frozen: Med min foglossning med de tidigare barnen så varierade smärtan beroende på vad man gjort under dagen/dagen innan. I början så kände jag knappt nåt alls om jag inte gjort "fel" rörelser innan.. Men sen kändes det konstant och blev tuden gånger värre när man rört sig mkt eller fel.. Jag hade foglossningen bara på framsidan i blygdbenet.. Så jag vet ju helt säkert när det är foglossning det handlar om.. Har man i ryggen/rumpan så kan det vara nervkläm eller andra låsningar som man kan blanda ihop det med i början.. Men är det foglossning så märker man det med tiden.. 

• DevilsDaughter

rosii: Gör som du!
    Känns himla skönt att RULet är så nära nu! Efter att jag gjort kub i v 12 så kände jag att jag inte va så nervös för RULet för då hade jag sett en levande bebis.. Men nu är jag ändå rädd att bebisen ska ha dött till rul.. 

• DevilsDaughter

Marieulrika: Med första barnet kände jag fosterrörelser någon gång efter v 20. Sammandragningar kände jag inte av alls, första sammandrargningen (som jag kände av) va min första förlossningsvärk i v40;)
    Magen ska dessutom inte vara hård, sådär gravidmagehård blir den först när bebisen fyller ut hela livmodern vilket sker långt fram i graviditeten, att livmodern är mjuk är bra! Eller som någon annan sa när man har en sammandragning är den lite hård också.. Men långt ifrån alla har det så tidigt och bland de som har det är det inte så vanligt att känna av det alls med första barnet.. Det du beskriver tyder inte alls på att något skulle vara fel, det är mer vanligt förekommande än tvärtom!

Nu är detta fjärde barnet och jag har känt av sammandragningar sedan livmodern började sticka upp över blygdbenet, vilket jag för övrigt tycker att den gjorde väldigt tidigt.. Under KUBundersökningen i v 12 fick jag sammandragningar konstant, vilket jag både kände och läkaren påpekade. Igårkväll och idag tycker jag mig ha känt av aktivitet i livmodern till och från hela tiden. Såå härlig känsla!! Som man har väntat på det liksom! 

Har en arbetskompis som alltid lyckas förutsäga vad det blir för kön på allas bebisar, hon har massor med barnbarn och har prickat rätt på alla! Nu har hon slutat på mitt jobb så jag träffar henne inte så ofta.. Dock va hon inne på jobbet idag och berättade att jag skulle få en flicka till, men det visste vi ju redan eftersom vi fick reda på det på KUB! haha fattar inte hur hon kan veta!?

• DevilsDaughter

Sitter på akuten nu. Hade sex inatt och nu blöder jag, antagligen ingen fara, men måste ju kollas upp. Har gått 15+6 idag.

• DevilsDaughter

Blodet kommer ifrån livmodernRynkar på näsan.. Troligtvis blöder jag från moderkakan, den satt ända nere vid kanten av öppningen.. Har blivit ordinerad vila nu i en vecka.. Inget jobb alltså.. Läkaren sa stanna hemma och vila i en vecka, ska till min syster imorgon för att fira nyår, borde jag hoppa det då? Hon upprepade stanna hemma två ggr, så känns som jag har utegångsförbud nu? Tekniskt sett kan jag ju lika gärna  sitta och vila i systerns soffa som här.. Men jag vet inte? 
    Iaf så är det moderkakan jag blöder ifrån i bästa fall, i annat fall är det bebisen sa hon och då kan man inte göra något åt det. Fick tabletter som ska stoppa blödningen.. Bara att hoppas på att det slutar nu.. När hon kikade in sa hon att det sipprar från livmodern, tycker det låter så läskigt. Var helt inställd på att det var från tappen pga sköra slemhinnor och hade inte alls väntat mig detta. Frågade om det va pga sexet, först sa hon att det inte hade med sexet att göra, sen sa hon att det kan ha varit den utlösande faktorn, men att själva "problemet" inte har med sexet att göra eftersom det kommer inifrån livmodern..

• DevilsDaughter

Lycka till ni som har RUL imorgon!
    Vi tog reda på kön när vi gjorde KUB och det ångrar jag inte. Detta är fjärde barnet och med de andra tre tog vi inte reda på könet. Efteråt har jag känt att det varit så speciellt att få reda på könet vid förlossningen och att jag inte velat veta innan. Men nu med fjärde och antagligen sista barnet så kände jag att jag ville testa på detta "sättet" också. Tycket det känns så himla häftigt nu att veta vad som finns där inne och veta till förlossningen lite mer om den som kommer ut. Känns som att man känner barnet på ett annat sätt redan i magen än vad man gjort med de andra. Jag var rädd innan vi tog reda på könet att jag efteråt skulle tycka att det kändes fel att ha "fuskat" men så känns det inte alls!

• DevilsDaughter

Emtp: vi har flicka, pojke, flicka och denna gången blir det en flicka till!

Ser att många ska göra rul 9/1, det ska vi också! Det jag känner mig mest orolig inför då är vad de kommer säga inför moderkakans läge.

Känns dumt att "klaga" eftersom allt har gått så bra ändå, bra kub, känner bebisen tydligt varje dag nu osv.. men det känns så jobbigt nu och jag vet att vad läkaren än säger så kommer jag knappt våga röra mig resten av graviditeten nu.. hade precis hämtat mig från illamåendet och kommit igång med jobbet och hästarna igen och nu hände detta med blödningen/moderkakan.. har legat ner nästan konstant nu och känner hur kroppen nästan "förfaller" och illamåendet och kräkningarna är värre nu eftersom jag bara ligger/sitter och inte aktiverar mig och får tankarna på annat.. förlåt för gnäll men känns så trist nu..

Svar på tråden Bf Juni 2014