Inlägg från: Hallonmjölk |Visa alla inlägg
  • Hallonmjölk

Bf Juni 2014

Nu är jag klar iaf.. Tappen var opåverkad vilket var skönt att höra. Men sa att jag tex i lördags inte ens kunde stå å göra sallad för att de gjorde så ont. Då sa han bara att ja men de påverkar inte tappen iaf!

Tyckte jag kunde be min arbetsgivare om lättare uppgifter istället. Men sa de funkar inte riktigt så. Han skrev dock ut bricanyltabletter som skulle minska på sammandragningarna. Bad om en veckas sjukskrivning men det ville han inte. Man föder inte barn bara för att man jobbar!! Handlar ju fan inte om det. Handlar ju om att de gör ont.

• Hallonmjölk
    DevilsDaughter skrev 2014-01-21 11:58:52 följande:

Hallonmjölk: Tycker verkligen synd om dig som får utstå det så tidigt! Det lär ju inte bli bättre med tiden direkt? Skönt iaf att tappen inte var påverkad.. Men kan tänka mig att det känns oroligt ändå för man vet ju aldrig när/om den börjar påverkas..

Precis den är opåverkad nu. Men sen då??
  • Hallonmjölk
    DevilsDaughter skrev 2014-01-21 12:10:54 följande:

Har din barnmorska sagt något om att gå på fler kontroller hos läkare? 

I vecka 32 ska jag till läkare
  • Hallonmjölk
    DevilsDaughter skrev 2014-01-21 12:26:49 följande:

Hmm, konstig tid egentligen.. För då är det ju ändå hyfsat fritt fram för barnet att komma om det skulle göra det. När jag hade risk för för tidig födsel så fick jag även en tid runt v 22-24 för att kolla om tappen var påverkad.. Men du kan ju ändå be om att få kolla upp igen om nån månad om det fortsätter, man känner sig ju lite lugnare om man vet vad som sker i kroppen liksom. 

Ja det tyckte jag också, vet inte hur dom tänkte..
  • Hallonmjölk
    Cakes skrev 2014-01-21 13:03:04 följande:

Usch vilket tråkigt bemötande! Men skönt att tappen var opåverkad nu i alla fall. Sen ville jag också säga att tänk på att du kan vara hemma fem arbetsdagar utan läkarintyg. Tänk på din hälsa i första taget och ring och sjukanmäl dig, din arbetsgivare förstår säkert. Om om denne inte gör det, så har du ändå rätt att vara hemma fem dagar!
    Har snart varit hemma en vecka redan.. Så på torsdag måste jag jobba igen
  • Hallonmjölk
    Cakes skrev 2014-01-21 13:30:19 följande:
    Åh vad dumt :( Förstår lite hur du har det (även fast du verkar ha det tuffare, jag får inte ont av mina sammandragningar). Men i helgen fick jag liksom sammandragningar av att försöka öppna en läskflaska. Inte kul när man i princip inte kan göra något...

Hoppas det går över snart!
    Det värsta va ju nästan bemötandet kan jag tycka

"Du behöver inge höra av dig om du inte blöder"

Jaha så man ska ha ont och känna oro då?

Skönt att få oron dämpad av att kontakta sjukvården.

Men men får väl söka akut om jag mår dåligt.
  • Hallonmjölk
    Holk skrev 2014-01-21 15:52:32 följande:

Hallonmjölk. Har du ont och du är orolig bara sök. Jag hade det väldigt jobbigt största delen av min förra graviditet med sammandragningar mm.

Vart annat samtal.jag gjorde blev jag nästan snäst åt och de tyckte väl i princip stt jag var löjlig och inte kunde hantera 'lite' smärta. Jag började till slut tänka att dom kanske hade rätt, jag kanske bara 'hittade på'. Tills jag i vecka 23 började få ligga inne med bricanyl-dropp för det blev så kraftigt.

Varannan gång var.dom jättesnälla!

Jaså???

Men när började dina sammandragningar då??
  • Hallonmjölk
    Holk skrev 2014-01-21 17:07:54 följande:
    De började så smått i ca vecka 17. Men var då hanterbara lixom.
    okej..

Ja vi får väl se vad som händer.. Tillbaka på jobbet på torsdag iaf.
    Jobbar ju 93%också så det är ju en hel del man jobbar.
    Det hade den där läkaren inte heller nån förståelse för.. Känns så jävla kasst.
    Men det känns ju jättebra att tappen var opåverkad. Men det handlar ju om fler saker. Hur man känner sig och mår. Om det gör ont eller inte. 
    Många saker som spelar in.
  • Hallonmjölk

Ni som varit till bm och lyssnat på hjärtljud, vilken vilken vecka är ni i?

Jag ska till bm i vecka 24

• Hallonmjölk

Äntligen så har jag gått halvtid =)
    140 dagar kvar. Känns så himla skönt att nå den milstolpen. 
    Så nu som sagt är det "bara" halva tiden kvar.
    Köpte spjälsäng igår. En vit jättefin men vyssan lull tassar och fick även med spjälskydd, bitskydd och ett påslakanset i 4 delar och allt för 500kr.
    Jäkligt bra pris då jag såg att sängen kostat 700 och dom där tassarna kostar tydligen 300.

Skulle vilja ha en checklista med allt som behövs köpas. Det är ju en hel del och en massa småsaker man inte kanske tänker på.

Svar på tråden Bf Juni 2014