Inlägg från: Hallonmjölk |Visa alla inlägg
  • Hallonmjölk

Bf Juni 2014

Jobbat idag.. Varit sjukt stressigt så ont i magen, mensvärksliknande och sammandragningar och plus att det kommit en stor slemmig flytning. Så pass mycket att de gått igenom trosorna.

Man blir ju orolig.

• Hallonmjölk
    Smalltowngal skrev 2014-01-28 19:15:04 följande:

Jag läste idag om sammandragningar och där stod att kommer det slem eller blod så ska man ringa sin bm.. Så kanske säkrast att kolla det? För jag håller med om att flytningar och slem inte är samma sak. Flytningar har jag massor av, vita.

Jo det har jag också läst och har pratat om detta med både Mvc och spec. Mvc men blir bara avvisad
  • Hallonmjölk

Här kommer lite gnäll..

Blir så less, bara jag rör på mig så kommer sammandragningarna. Hur fan ska man Klara de här till april då man får gå på hp.

Bara jobbat en timma idag och känner mig redan helt slut!

• Hallonmjölk
    Cakes skrev 2014-01-29 09:05:04 följande:

Tack för svaret! Igår fick jag tipset att googla Braxton Hicks, och det verkar ju stämma in rätt bra på det jag har :)
    Hallonmjölk skrev 2014-01-29 08:42:18 följande:Här kommer lite gnäll..
    Blir så less, bara jag rör på mig så kommer sammandragningarna. Hur fan ska man Klara de här till april då man får gå på hp.
    Bara jobbat en timma idag och känner mig redan helt slut!

Usch, lider med dig! Det är inte kul, även fast de inte gör ont så är det ju obehagligt. Kan du kanske prata med din chef och be om mer lugna arbetsuppgifter, kanske det hjälper lite? Jag har ju ett kontorsarbete men måste också röra mig ibland... men sammandragningarna kommer ju mer sällan när jag sitter still. Hoppas det blir bättra snart!
    Det gör ju ont..

Nej tyvärr få andra uppgifter går inte.

Jobbar i vården, hemtjänsten
  • Hallonmjölk
    Cakes skrev 2014-01-29 10:34:55 följande:

Men om du får ont kanske du kan bli sjukskriven? Eller eventuellt få havandeskapspenning tidigare? För om arbetsgivaren ej kan ge dig andra uppgifter så borde det väl gå? En vän till mig fick det redan i vecka 25 (av andra orsaker dock) men det kan kanske vara värt ett försök.

Stackare! Kram
    Bär jag va på spec. Mvc så sa läkaren att sök inte till sjukvården förren du blöder..

Man får väl härda ut tills man kommit till vecka 23 å kan ringa förlossningen istället.

Känns lönlöst att söka hjälp innan..
  • Hallonmjölk
    LokesMammi skrev 2014-01-29 12:29:05 följande:

Du får iaf graviditetspenning 2mån innan! Prata med din bm om att f bli sjukskriven. Ska jag göra. Jobbar på äldreboende!
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
    Jo men dit är de ju ett tag kvar

Varför ska du be om sjukskrivning? Alltså har du ont eller vad är de som gör att du känner att du vill bli sjukskriven?
  • Hallonmjölk
    LokesMammi skrev 2014-01-29 20:54:57 följande:

Ja, jag ska gå på gaviditetspenning 2 april ung. Såååå långt kvar.
    Ja jag får ont på jobbet. Jobbar på äldreboende med många stroke drabbade. Dom är tunga. Lyfta en död fot är jobbigt. Vända nån som väger 90+ i sängen är jobbigt......jag får sammandragningar. Inge kul! :/
    Okej, ja det är samma här.. 
    och så är det mycket att gå på hemtjänsten… Eller springa rättare sagt.

Har påtalat det för bm att jag har sjukt stressigt på jobbet och att jag får ont och sammandragninagr men får liksom inget gehör..
  • Hallonmjölk
    Sickan12 skrev 2014-02-02 10:45:45 följande:

Nu har vi beställt vagn! För tidigt tycker jag egentligen, men den var nedsatt med 3000 kr så det vore dumt att vänta :D. Blev en Brio Happy superior 2014.

Vart beställde ni nånstans??
  • Hallonmjölk
    LokesMammi skrev 2014-02-11 19:28:37 följande:

Ja, et är jätte jobbigt. Grejjen är att jag äter för två, konstant hungrig. Äter hela tiden. Mat, mackor, frukt, godis......you name it! =) Därför vill jag röra på mig så jag inte går upp "för" mkt i vikt!
    Sickan12 skrev 2014-02-11 17:11:21 följande:Vad jobbigt att många verkar vara viktstressade. Jag har vägt mig på inskrivningen och vid ett tillfälle till hos BM. Tänker att om jagvore"fel" åt något håll så talar hon om det för mig. Finns så mkt annat jag oroar mig över, vikten hos mig känns som en fis i rymden.
    För mig är vikten "viktig". (hehe) Jag har levt med en sambo som gick efter size-zero idealet. JAg var tjock hur sma l jag än var. Fick nästan anorexia, ändå var jag "tjock, fet o ful. Gör jag slut med honom så får jag vara singel resten av livet, för ingen vill ha en fet kossa". Det sitter djupt i mig. Jätte jtte jobbigt o se vågen peka uppåt! Lika jobbigt när jag väntade Loke.
    Inte din nuvarande väl?
  • Hallonmjölk
    LokesMammi skrev 2014-02-20 04:51:59 följande:
    Nu har jag sjukskrivit mig i en vecka från jobbet. Ska träffa en läkare nästa torsdag. Får se om jag kan bli sjukskriven.
    Hoppas du blir sjukskriven.  Tyvärr kan det vara svårt att få igenom det på försäkringskassan. Dom e ju som dom är där.
    Vad är det du vill bli sjukskriven för?
  • Hallonmjölk
    DevilsDaughter skrev 2014-02-20 10:19:06 följande:

Kan det vara så? Att man blir sjukskriven hos läkare men att FK sen inte godkänner det? Har ingen aning om hur sådant funkar för har aldrig varit sjukskriven.. 

Ja tyvärr.. Skrämmande men sant.

Till och med folk men cancer som tvingas arbeta.
  • Hallonmjölk

Inte för allt längesen va de ju nån som förlorade sitt barn och mådde ju givetvis väldigt dåligt av det. Och nekades sjukskrivning. FK ansåg att 2 veckor räckte att sörja.

• Hallonmjölk
    LokesMammi skrev 2014-02-20 13:07:53 följande:

Jag vill sjukskriva mig pga sammandragningar otaliga gånger på jobbet. Jobbar på ett äldreboende med många tunga som man vänder i sängen o tar med lyft. Dom är hjärnskadade och psykiskt sjuka. 12st boende o bara 3st som går för egen maskin o bara 1 om kommer upp ur sängen utan hjälp. Resten tas med lift typ!

Jag jobbar i hemtjänst vilket är tungt som tusan, och har sammandragningar ofta i jobbet. Och fött för tidigt förut.

Ibte ens läkaren ville sjukskriva mig.
  • Hallonmjölk

Idag är det äntligen dags för barnmorskebesök :)

Ska bli så härligt att lyssna på hjärtljuden!!

• Hallonmjölk
    LokesMammi skrev 2014-02-27 13:13:19 följande:

Jag blev sjukskriven mar ut! Wohoo! Härligt härligt!

Va skönt!!

Va du till vårdcentralen eller spec Mvc?
  • Hallonmjölk
    EMTP skrev 2014-03-05 22:44:16 följande:
    Livet för storebror är normalt i dagsläget, trots att hans ductus fortfarande är öppet (ska eventuellt opereras i år).
    Jag blev erbjuden en extra koll. och de hävdar att det är rutin, men jag tror att de bara ville lugna mig eftersom jag är en sådan orolig prick när det gäller mina barn. smile1.gif

Just öppetstående ductus kommer de ändå inte kunna upptäcka förrän efter förlossningen.
    Ductusr väl alltid öppen vid födsel? Och sen stängs den.

Iaf den infon vi fick när våran första föddes förtidigt.
Svar på tråden Bf Juni 2014