• rosii

Bf Juni 2014

Tizi; rhinokort är det på recept?

Zandraclaesson; kunde du sluta med mentholen sen direkt? Tunga grejer ;)

Alltså det är fan lite lustigt allt vilken skillnad på att vara gravid igen. Förra bm när jag väntade flickan till -10, hon kunde inte ( brydde sig inte?) Om att hjälpa mig. Jag hade hemsk halsbränna som jag spydde av, nu får jag veta att drt finns hjälp på recept att få!

Jag hade även hemsk nästäppa, nä det var bara att hålla ut! Inte nämnde hon något rhinokort.

Ja sen hade jag svår foglossning också från v 20. Jag gick på kryckor från v 30, som jag dessutom fick fixa själv från svärmor. Fick jag nå sjukgymnastik? Nix!! Fick INGEN hjälp. Fixade en tens apparat på egen hand. Fyfan vad arg jag blir så här i efterhand, så jävla lat hon var. Hon kan inte ha brytt sig ett skit lm mig!

Och som grädde på moset utvecklade jag en psykisk åkomma under grav men intr fick jag någon hjälp där heller..

Man kan ju inte bli annat än arg.

• rosii

Är ni nå svullen fortf? Jag är nu i 8+5 & magen tycks inte gå ner i svullnad. Snarare bli större. Väldigt påfrestande när jag vill hålla det hemligt ett tag till. När jag väntade lillan fick jag ingen mage först i v 15.

• rosii

Här hae vi berättat för familjen i samband med plusset, solklart att dom ska få veta tidigt :) sen är det några vänner som klurat ut själva. Men "gått ut" med det har vi inte gjort än. Lillan ska få veta att hon ska bli storasyster innan vi gör det officiellt. På lördag går jag in i v 10 så nu börjar det vara svårt att hålla sig :) men tidigast v 13 tänkte vi.

• rosii

Åh jag blir galen på nästäppan, är helt stock!! Måste mig in till stan på apoteket i helgen. Men inatt ska jag då fanimej sova, just använt menthol nässpray. Halleluja moment att kunna andas :)

• rosii
    Sickan12 skrev 2013-11-01 19:44:17 följande:
    Måste bara få spy lite galla. Känner mig så illa behandlad av vården (jag vet att jag är extra känslig just nu, men ändå). Känner bara att jag blir konstigt bemött, omkringkastad och inte tagen på allvar. Orkar inte ha det så här i 9 månader. Allmänläkare verkar inte kunna ett dugg om graviditet. Var på VC för misstänkt urinvägsinfektion, och läkaren frågar om jag behöver kissa ofta och om jag har flytningar. Hallå, jag är gravid, vad tror du!? Sen ifrågasätter han att BM inte gjort en gynundersökning på mig, för att "utesluta en gynekologisk infektion", varpå jag blir orolig och ringer BM som säger att "det är inte rutin att göra gynu dersökningar vid inskrivning, det gjorde man förr... men om du är orolig för att du har klamydia så kan du ju komma hit". Vad fan! Jag är inte ett dugg orolig att jag ska ha klamydia, jag blev "orolig" för att läkaren ifrågasatte att jag inte blivit undersökt.. Droppen var ändå ikväll när jag fick ett brev från min husläkare, som min BM hänvisade mig till eftersom ingen på MVC kunde skriva ut tabletter mot illamåendet. Min läkare blev jätteförvånad och frågade typ "va? Kan inte barnmorskorna göra det?". Jag förmedlade bara det BM sa, att ingen där kunde skriva ut ett recept, och att jag skulle vända mig till min egen läkare (mvc skulle inte få dit sin läkare på några dagar). Hur som, fick brev idag där det stod "anledningen till att du blev hänvisad till mig är att du inte varit på MVC och blivit inskriven". Jag blir GALEN!! Vadå inte varit där och blivit inskriven?! Jag har för f*n varit på inskrivningssamtal, och var där samma dag som jag kontaktade läkaren, och pratade med min barnmorska senast imorse. Nu känns det som att jag måste ringa MVC och ifrågasätta hur min läkare kan påstå att jag inte är inskriven. Jag känner mig idiotförklarad, jag KOKAR verkligen! ! Låter löjligt, men ååååhhhhh :(

Åh jag förstår. Jag hade också blivit irriterad när dom inte kan göra rätt. Vafan liksom? Men allmän läkare överlag har jag inte särskild bra erfarenheter av & jag är ofta & ränner på vc.
  • rosii
    EQ85 skrev 2013-11-01 13:36:10 följande:
    gjorde vul idag och allt va bra. gynekologen blev lite impad över hur jag kunde räknat ut att jag va i 7+5 haha. han sa "ja du kan ju allt det här"

1,5 cm lång och bf 15/6  

Grattis vad härligt!! :)
  • rosii
    EQ85 skrev 2013-11-01 13:36:10 följande:
    gjorde vul idag och allt va bra. gynekologen blev lite impad över hur jag kunde räknat ut att jag va i 7+5 haha. han sa "ja du kan ju allt det här"

1,5 cm lång och bf 15/6  

Grattis vad härligt!! :)
  • rosii

Idag går jag in i vecka 10! :) såhär mår jag hittills; halsbränna som kommer mest kvällstid. Nästäppa som är helt igen pluggat när jag ligger, kan heller inte bulla upp med kuddar då jag har nackproblem. Foglossning har ont nästan hela tiden, några skogspromenader är det bara att glömma. Har svårt att sova pga värken. Illamående, trött som ett as men annars om man räknar bort de, mår jag bra haha :)

• rosii

Kommer inte riktigt ihåg hur det var förra grav, men undrar om brösten brukar sluta göra ont? Eller får man stå ut? :) don gör så ont. Dom är tunga kan inte vara utan bh, kan inte sova på mage för det gör för ont, vårtorna känns som rakblad kan inte dra ens täcket över dom. Någon annan med besvärliga bröst? Haha

• rosii
    Zwoom skrev 2013-11-04 08:07:01 följande:
    Har jätte svårt för vatten fö det brukar i regel åka upp

Dricker mest mjölk och det är nog inte det bästa 

Drick lite & ofta för vatten måste du ju lika få i dig.
Svar på tråden Bf Juni 2014