• rosii

Bf Juni 2014

Varit på vc & lämnat blodprover åt bm :( usch så ångestframkallande, men de gick bra! Ska imorgon andra gången till mvc. Har glömt att boka vul så jag tror jag struntar i det & väntar in rul ist.

• rosii
    Sickan12 skrev 2013-11-04 12:44:58 följande:
    Några speciella prover? Hoppas det går bra.

Nä bara standard blodprover man tar i början :) är nålskraj så därför var det ångestladdat
  • rosii
    Sickan12 skrev 2013-11-04 16:26:15 följande:
    Ja, men simma och boll är ju också att räkna som träning :) kanske ska dra fram pilatesbollen.

Förra grav tankade jag ner en dvd på datorn med gravid yoga, alldeles lagomt när jag var stor :)
  • rosii

Varit hos bm idag igen. Mitt blodsocker var visst lågt trots intag av frukost timman innan. Men hon sa att de är nog inget att vara orolig över, vi håller ju koll. Kan man ha lågt blodsocker (flera ggr) utan att ha grav diabetes? Vet fasen inte hur de där funkar. Jag är ju faktiskt jätte törsti numera också.

• rosii
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-05 15:41:04 följande:
    jag hade diabetes sista veckorna med tvåan.. och jag märkte det för att jag blev jättetörstig! mitt blodsocker var lite för högt så jag gjorde ett riktigt test och jag låg på gränsen.. skitdrygt :P Kommer säkert få det denna gång mer :P 

Jaha så man ska ha högt blodsocker för att det ska va diabetes? Jag skäms, jag borde kunna det här!
    Hallonmjölk skrev 2013-11-05 16:51:19 följande:
    Jag har misstankar om att mitt blodsocker inte är som det ska..

Blir hungrig och skakig som tusan på nån minut. Fast jag ätit.

Får typ äta varannan timme rör att må bra. Nu jobbar jag ju iofs med kroppen en del så det tar väl en del.

Jag får också äta med jämna mellanrum, dock får jag inte lika häftiga svängningar i blodsockret nu när jag inteklarar av att dricka kaffe längre
  • rosii

Mitt illamående har försvunnit, ibland känner jag av det om jag slarvar med maten. Skönt :) blev igår informerad om fvp hos bm, vet inte riktigt om vi ska ta det. Någon som gjort det förut? Gör det ont?

• rosii
    Frozen skrev 2013-11-06 12:34:06 följande:
    FVP tar du väl bara om du får dåliga siffror på KUB, ska ni göra KUB? Får du sämre än 1:200 görs FVP, trodde inte det gjordes annars?

Mitt illamående är nog också på väg att dämpas lite, idag har jag inte ens spytt än och jag känner mig relativt pigg. Igår mådde jag botten under hela eftermiddagen så vi får väl se hur dagen utvecklar sig. Jag vaknade trots allt med riktigt jobbigt illamående. 

Nä har inte gjort kub & ska inte göra det heller.
  • rosii
    rosii skrev 2013-11-06 13:37:42 följande:
    Nä har inte gjort kub & ska inte göra det heller.

Åh telefon skicka iväg innan jag var färdig!

Vet inte vad kub är heller. Är 24 år så jag blev lite förvånad att vi erbjöds fostervattens prov. Är det ingen med erfarenheter om detta stick?
  • rosii
    Frozen skrev 2013-11-06 13:54:05 följande:
    Informerade din BM även om att det är ca 1% ökad risk för MF just pga själva fostervattenprovet? 

Ja det gjorde hon. Hurså?
  • rosii
    Frozen skrev 2013-11-06 14:07:12 följande:
    Jag bara undrade om hon hade nämnt det överhud taget, som sagt är det lite märkligt av en BM att erbjuda FVP till någon under 25 som inte gjort KUB, och att du inte blivit ordentligt informerad om vad KUB innebär.  Så jag undrade om hon vart bristfällig i sin information på fler sätt.  Är man nålrädd är det såklart lite extra jobbigt med ett FVP, men på de flesta har jag förstått det som att det inte är speciellt smärtsamt.  

Ja de är ju inte så att jag sitter & hittar på. Hon tillade att landstinget erbjuder fvp, & är det något jag vill göra skulle vi prata mer ingående om det. Men jag avfärdade det & började prata om annat då det inte intresserade mig.Inget märkligt alls. Dock blev jag idag nyfiken!
Svar på tråden Bf Juni 2014