• rosii

Bf Juni 2014

Jag plågas av mina drömmar. Mardrömmar & irriterande drömmar, jag vaknar ofta jätte arg & känslan går ej ur kroppen :( vill verkligen inte drömma haha.. antar att det är kroppen son hanterar hormonerna. Började drömma mkt redan just innan plus..

• rosii
    loglady skrev 2013-11-07 13:24:55 följande:
    Nån av er som äter LCHF? Jag gjorde det innan och precis i början av graviditeten men nu går det bara inte pga illamående. Men det kanske går över snart, det ska ju vara ok att äta åtminstone liberal LCHF under graviditet. Några tips på vad som är lättare att få i sig? Det enda jag är sugen på är vindruvor och lakrits, inte direkt low carb :)

Jag har ätit lchf i nått år, fick dock sluta för jag mådde så illa. Dessutom hade jag halsbränna som faktiskt har blivit bättre sen jag slutat äta så fet mat. Jag har tyvärr inga tips mer än att ät det du må bra av, mår du bra av att äta vitt bröd en dag, ja gör det då :)
  • rosii
    lilsis skrev 2013-11-07 20:11:37 följande:
    Inte före 23 antar jag, drack te m mjölk vid 17 så jag räknas som fastande från då. Har iaf träffat narkosläkaren och fått dropp.

Åh stackare, hoppas allt går bra på op :(
  • rosii

Blev att berätta för min kollega inatt. Han har pikat åt mig flera ggr att jag skull va gravid men jag har bara vifta bort han. Inatt satt jag & lukta på nyöppnad post it lapp-block, sa att det luktar så gott! Då sa han att du är gravid & då erkände jag för jag kände mig så dum där jag satt & lukta på papper haha. Känns ändå bra att den kollega jag står närmast vet om det :)

• rosii

V 11 idag, en vecka kvar till första "delmålet" :) spännande att berätta åt dottern när de blir dags. Hon är 3.5 år undrar när de blir bäst att berätta.

• rosii
    DevilsDaughter skrev 2013-11-10 00:36:23 följande:
    en fundering bara.. "12-veckorsgränsen" (då missfallsrisken minskar markant), är väl först när man gått 12 fulla veckor?

Japp 12 fullgångna veckor.
  • rosii

Jaha är det därför tråden blivit mindre aktiv. Jag har inte ens en facebook. Nåja. Börjar va svårt att dölja magen nu, den står ut. Borde bara vara svullna tarmar än men den syns. Börjar vara trött på att gå i stora överdelar. :(

• rosii
    jamka skrev 2013-11-12 16:54:24 följande:
    Jag jobbar heltid, 8.00 till 17.00 varje dag men nu är jag sjukskriven i en vecka (maginfluensa) och försöker vila när sonen är i skolan. Är man så trött hela graviditeten?

Det brukar komma tillbaka i slutet av graviditeten, lagomt muntert! Jag är också as trött.
  • rosii

Foglossning bläää. Måste kontakta sjukgymnast snart. Blev liggandes efter en tur med dammsugaren i huset. & en promenad i snön med lillan i pulka var heller inte bra! Fyfan vad jag känner mig som en dålig mamma, lillan vill göra så mkt men jag får bara säga att mamma har ont vi väntar tills pappa kommer hem till helgen :(

Svar på tråden Bf Juni 2014