• Zwoom

Bf Juni 2014

hundtok skrev 2013-11-05 07:41:19 följande:
    Jo, det finns såna man tar bara en om dagen. Jag har köpt mina på Ica men kommer inte ihåg vilket märke det är. Rosa "trekantig" burk.

Tack skall genast kolla dessa sen. är det för gravida?
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Zwoom
    hundtok skrev 2013-11-05 10:13:24 följande:
    Ja det är för gravida och ammande

Kanon. Tack för tipset. Skall köpa sånna då istälet
  • Zwoom
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-05 13:10:52 följande:
    jag kan tipsa om näringsdrycker! jag dricker sådan till frukost och lunch och först på eftermiddagen orkar jag äta mat.. dom smakar helt ok och man blir faktiskt mätt.. :) Jag har knappt ätit mat (en gång om dagen) på flera veckor och äter inget godis eller sånt heller och kräks lite då och då men står helt still i vikt. Förra gångerna har jag gått ner mycket i vikt i början och har varit totalt orkeslös.. nu mår jag bättre och jag tror att jag kan tacka näringsdryckerna för det! 

Vad är det för näringsdrycker?
  • Zwoom
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-05 14:02:32 följande:
    finns att köpa på apoteket.. jag föredrar vaniljsmak.. smakar lite som smält glass typ. Dom är rätt så dyra, 4 stycken för typ 100 kr.. men man kan få dem på recept av en dietist om man inte får i sig mat på annat vis. 

kolla på apoteket.se där finns det olika sorter. :)  

Är de godkända för gravida?
  • Zwoom
    louisee90 skrev 2013-11-06 07:34:47 följande:
    Har följt er lite grann här utan att "skriva in mig". Kul att läsa om hur det går för er och jag håller tummarna för er alla! :) Jag är en tjej på snart 23 år. Bor i Stockholm tillsammans med min sambo. Jag blev gravid via IVF, så det är en väldigt planerad bebis :) Vi är beräknad bf den 6/6.

Välkommen hit
  • Zwoom
    loglady skrev 2013-11-07 10:53:38 följande:
    Nu har vi gjort vårt ultraljud. Allt såg bra ut och bebisen var så stor som den borde vara, precis på dagen enl sista mens. BF 16/6.

Vad kul och toppen allt var bra
  • Zwoom

Jag kan inte äta godis,kakor osv som jag annars är ett stort fan av men jag e lika glad jag slipper
    Äter det lilla jag kan få i mig och det som jag känner mig sugen på....

Jag är annars ingen stor älskare av apelsinjouse men NU jäklar vad jag sveper i mig sådant....Innebär det en flicka då eller?    

• Zwoom

Synd tråden blivit lite mindre aktiv sen många är på fece book....

Gillar detta bättre faktist.

Vecka 11 imorgon (10+0)
    Så gött....

Men mina mardrömmar efter flera MF/ma har inte riktigt försvunnit
    Jäkla rädsla man skall behöva känna       

• Zwoom
    jamka skrev 2013-11-10 16:40:56 följande:
    Och jag väger för och emot när det gäller KUB. Min BM ville att vi skulle fundera om jag vill göra det eftersom jag är 36. Har någon av er gjort det förut?

V. 8+5  och illamående. Dessutom blev jag förkyld och har ont i halsen. Hoppas att jag inte får feber. Hög feber kan skada embryot.

Ingen rolig söndag för min del:(

Ta febernedsättande så brukar det bli bra
  • Zwoom
    Sickan12 skrev 2013-11-10 17:27:42 följande:

Då är vi lika långt gångna. Har också mf bakom mig. Är mest rädd för MA just nu, att kroppen liksom ska bli lurad :(.
    Ja fy fasen...Den rädslan är hemsk att man skall behöva gå med.
    Jag håller iaf tummarna för oss bägge 
Svar på tråden Bf Juni 2014