• rosii

Bf Juni 2014

Foglossning bläää. Måste kontakta sjukgymnast snart. Blev liggandes efter en tur med dammsugaren i huset. & en promenad i snön med lillan i pulka var heller inte bra! Fyfan vad jag känner mig som en dålig mamma, lillan vill göra så mkt men jag får bara säga att mamma har ont vi väntar tills pappa kommer hem till helgen :(

• rosii
    EQ85 skrev 2013-11-12 18:49:00 följande:
    med min första så kunde jag inte plocka upp saker från golvet till slut, så tappade jag ngt, fick d ligga kvar.

sambon fick knyta mina skor med.

andra graviditeten blev fogarna lättare men fick åderbråck istället med inflammationer.

ingen foglossning ännu, men bråcken är hemska redan.

så vet vad jag kan vänta mig.

kontakta sjukgymnast så får du eller köper du ett gravidbälte, dem hjälper enormt!!

sitter runt höften och trycker ihop. avlastar rätt mkt 

Hoppas bälte hjälper den här gången. Förra graviditeten gick jag på kryckor dom sista 11 veckorna så jag hade svår foglossning. Gör vad som helst för att slippa ha det så igen.
  • rosii

Usch och jag som gnäller över att min mage är dålig (misstänker ibs), lite styrke kramar till er! Vilka kämpar ni är eq85 & grabbarnaochjag

• rosii

Herregud vad jag äter satsumas, varje dag! Samma sug som när jag väntade lillan :) men de är ju så gott! Förra graviditet hade jag cravings på choklad, & till frukost ville jag äta kalla rostade mackor med avslagen cola haha. Usch! Gick dock upp en hel del den gången också, 30 kg :) vägde mig nyss när jag skulle väga katten. 1 kg minus, vette sjutton hur det gått till.

• rosii
    claire skrev 2013-11-13 20:22:57 följande:
    ..sen såg jag att det var någon som drog en pulka - WTF?? (Är från södra Sverige:))

Haha det var jag :) bor i luleå. Vi har iaf 2 dm snö.
  • rosii
    Zwoom skrev 2013-11-14 12:53:42 följande:
    Ja det har du ju rätt i men jag blir lätt andfådd, trött som tusan och får hjrtklappning

De är helt normalt :)
  • rosii

Jag kan inte heller äta kyckling längre! Jag ät egentligen inte alls sugen på mat, har inte riktigt fått tillbaka aptiten. Men cravings har jag, satsumas. Och helt plötsligt håller jag på att spricka för jag längtar såååå mkt efter Janssons frestelse!!!! Jag dör snart! :) när jag väntade lillan hatade jag Janssons & inlagd sill, men när jag blev gravid kände jag helt plötsligt att de där måste jag smaka :D

• rosii

V 12! :) brösten är ömma men inte alls lika mkt som förut. Mår ej illa längre. Foglossning gör mig ändå lugn, är inte helt symtom fri. Är det nu "spökveckorna" är?

• rosii
    Sickan12 skrev 2013-11-16 16:01:49 följande:
    Mina bröst är också mindre ömma, men illamåendet och tröttheten är i princip samma som det varit.

Jaaa jag glömde tröttheten. Den är densamma :) månne när det också kan släppa.
Svar på tråden Bf Juni 2014