• Zwoom

Bf Juni 2014

Sickan12 skrev 2013-11-10 18:26:37 följande:

Ja det får vi göra! Ska du göra något UL innan RUL?

Oja. Jag gör och kommer göra UL var annan tll var tredje vecka då jag måste kollas ofta för att följa upp så allt är och blir bra pga flertalet MF/MA
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Zwoom

Så skönt att man går in i v 11 idag Inte långt kvar tills man kan känna de klassiska "fisk" sprattlet i magen
    Gud vad jag längtar dit 

• Zwoom
    Sickan12 skrev 2013-11-13 13:06:57 följande:
    Höll på att svimma idag på jobbet. Blev helt darrig och svettig, fick gå och lägga mig. Jobbar precis vid en vårdcentral, så en kollega hämtade en sköterska som tog blodtryck och så. Hon reagerade på att pulsen var hög, och sa att jag skulle kolla upp det "mdd tanke på min historia"= missfall. Sambon hämtade mig så nu är jag hemma och vilar. Ringt min BM som ska ringa upp. Men - att ha hög puls är väl inget konstigt vid graviditet? Förstår inte riktigt varför hon reagerade på det?

Hög puls kan an få av rädsla,oro,stress,graviditet osv
  • Zwoom

Hände för ett litet tag sedan något läskigt.
    Har suttit vid datan ett tag och blir sen helt plötsligt yr....
    Ska man verkligen kunna bli yr när man redan sitter ner?

• Zwoom
    Gullulla skrev 2013-11-13 15:05:40 följande:
    Hej

Väntar mitt 3:e barn.
    Har 2 barn sen tidigare, en grabb på 17 år och en tös på 13 år.

Helt oplanerad men så klart önskad.

Mår hyfsat bra, lite illamående, ont i brösten och trött.

Beräkand förlossning är 25/6-2014 så jag har gått 8 veckor ( 7+6)

//Gullulla            
    Välkommen hit...Vad kul med en liten sladdis
  • Zwoom

Känner mig som en klimakteriekossa...
    Blir varm fort och andfådd fort och även andfådd av att äta...
    Detta måste ju betyda järnbrist ellerhur?
    Har ju haft lågt innan vid alla de andra graviditeterna....
    Började iaf med extra järn igår    

• Zwoom
    jamka skrev 2013-11-14 11:36:40 följande:
    Jag känner mig också andfådd vad jag än gör. Men de kollade Hb idag så jag vet att det är ok med järnet.

Okej kollade det även ditt bt?
  • Zwoom
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-14 11:44:45 följande:
    jag köpte min vagn ny med första barnet på kopbarnvagn.se men till ett kanonpris! En Brio Sing som var utgående modell, har varit supernöjd och kommer att använde den även till trean nu. :)

Jag fick ett jättekonstigt tips från kvinnan på apoteket, haha, att jag skulle äta havregrynsgröt och bananer!! Jag äter aldrig detta i vanliga fall för att det liksom växer i munnen och är geggigt.. och jag skulle ALDRIG få för mig att äta det när jag mår illa. haha. Men hon hade ätit det när hon var gravid och trodde att det skulle funka på alla. :) Tror inte att det finns många knep som funkar på två olika individer. :)  

Urk kan inte med nått av de att äta typ....Vissa saker försöker jag dock tvinga mig i
  • Zwoom
    zaybia skrev 2013-11-14 12:24:03 följande:
    Glöm inte att vi får större blodvolym i kroppen nu och det gör att man blir andfådd så det behöver inte tvunget vara blodtrycn eller järnvärde.

Ja det har du ju rätt i men jag blir lätt andfådd, trött som tusan och får hjrtklappning
  • Zwoom
    Tessissen skrev 2013-11-19 08:50:32 följande:
    Är det bara jag som fryser som en dåre? Gravid i vecka 11 med mitt andra barn och jag minns inte att jag frös så med min första?!? Kan det ha med graviditeten att göra? Vad beror det på? Iskall om näsa, händer och fötter.

Japp jag. Men det tillhör ju ofta för de som är gravida att bli extra frusen.
    Min näsa är som en istapp och händer och fötter måste jag ha under en varm filt i soffan om kvällarna.... 
Svar på tråden Bf Juni 2014