• rosii

Bf Juni 2014

Sessan4 skrev 2013-12-23 21:50:01 följande:
    Fick ni reda på kön? Eller vill ni ha en överraskning?

Nä jag brydde mig inte om kön då, ville bara se om hjärtat slog. Men på rul ska vi ta reda på det! Vi är såna dära hemska människor som väljer kläder & tapeter efter kön
  • rosii

Jag är varken för eller emot hen. Tapeter & barn kläder väljer vi efter kön, i huvudsak. Sen köper vi kläder det vi tycker är fint & då spelar det ingen roll om det är från pojk eller flick avdelningen. Våran dotter får leka med det hon tycker är roligt. Vecka 18 imorgon, att tiden går fort! Har fortfarande inte fått tag på sjukgymnasten. Lär väl få vänta till nästa vecka.

• rosii
    Marieulrika1 skrev 2013-12-28 16:14:15 följande:
    Har ångest. Går in i vecka 18 på måndag och magen är allt annat än hård och "gravidmagig" är rädd att bebisen dött :(
    Var inte orolig, är nog mest bara hjärnspöken. Jag tänker att det är skönt att inte magen är hård, fy vad oskönt det är! Istället är den följsam
  • rosii
    Amalian83 skrev 2013-12-28 22:51:15 följande:
    Wohow nyss kom första sparken, eller vad man ska kalla det. Skönt för det har varit så himla lugnt sedan de första små darrningarna för två tre veckor sedan. Sambon hann dock inte känna något, men det kommer ju förhoppningsvis fler möjligheter :)
    Åh vad härligt, kände du den utifrån också? Jag har lite extra kilon som ligger på magen, så de dröjer nog några veckor till innan jag känner utifrån. Men där inne känner jag ofta <3
  • rosii

& vi har rul 10 jan, är då i 18+6. Tycker det känns lite sent vi var på vul i v 15+6 & då blev vi inte flyttade något. Undrar hur det blir på rul, om man ändå blir flyttad bak. Hoppas inte! Inge kul att backas. När jag väntade lillan backades jag 8 eller 9 dagar, hojja!!

• rosii

Frozen, grattis till ett lyckat rul! Vad kul med en tjej till. Har ni hunnit bolla namn än?

Regnbågsbaby, jag har bf 6 juni går in i v 19 imorgon :) här sparkas det för fullt, även min man har fått känna första gången i veckan men kan inte låta bli att tycka att det är obehagligt med fosterrörelse, haha

• rosii

För oss kvittar det om det är en pojk eller flicka. Men det känns som en pojke :) rul på fredag!!

Jag ska ta ut fp som jag har kvar från lillan 2 månader innan bf, sen tar jag semester från bf & sen kör jag igång med fp från nya barnet :) jag har problem med fogarna. Vaknar varje gång jag ska vända mig och har ont. Både fram & bak, det knakar jätte mkt också. Hel läskigt! "Hoppas" på sjukskrivning, är dock inget jag räknar med när jag har ett stillasittande jobb & när man läser om hur ofta kvinnor med foglossning nekas ersättning!

• rosii
    LokesMammi skrev 2014-01-07 09:19:00 följande:
    Idag går jag in i v 20 (19+0) och det står att "barnet är 16cm långt från huvud till stjärt och väger ca 225g i början av veckan och  ca 280g vid veckans slut". =)

Grattis till vecka 20! :) det är min nästa milstolpe.. 5 dar kvar.
  • rosii

Pratade med chefen idag om fp innan bf. Hon tyckte vi skulle ansöka om gravidpenning så hon ska spåna över omplacering först eftersom fk kräver det först. Men ska på rul först på fredag för att se om jag får behålla bf datum eller om det ändras. Hon prata om ev avstängning, vad menas med det?är det om fk inte godkänner eller vadå?

• rosii

Idag halv 2 är det dags för rul! Är dock förkyld med feber & sjukskrivit mig, men jag tänker kämpa mig till sjukhuset iaf, gubben får köra. Någon annan som är sjuk hela tiden som gravid? Vissa Kollegor verkar inte förstå varför jag är hemma så ofta.

Svar på tråden Bf Juni 2014