• hundtok

Bf Juni 2014

Vi kommer också att vänta med att berätta för någon till efter ultraljudet i vecka 12 (KUB). Inte ens våra familjer får veta något innan. Jag vill helst hålla det för mig själv om det blir mf och hade tre mf/MA innan dottern...

• hundtok

Skönt att jag inte är ensam om att vara trööööött! :) Har hund som kräver mycket motion så det blir iaf lite promenerande även om jag hellre skulle tillbringa kvällarna i soffan.

• hundtok
    mysis123 skrev 2013-10-15 17:22:33 följande:

Hur har ni med känningar i tjej magen*? o jag har okså fått extra flytiningar o ett illamående o spända bröst..någon som känner igen sig? o kissnödig

Jag hade lite molvärk precis efter BIM men inte längre (nojjig att det inte växer), har vattnigare flytningar, illamående som kommer och går och ömma bröst, speciellt utåt armhålorna.
  • hundtok

Har i någon vecka nojjat för att min molvärk har lyst med sin frånvaro och idag nojjar jag för att den är tillbaka. Hopplös jag är ;)

• hundtok

Jag dricker inte kaffe i vanliga fall men cola tyvärr. Nu klarar jag inte av att svälja ens en klunk men det är nig mest pga sockret. Inte sugen på något sött alls och mår illa så fort blodsockret stiger för fort eller blir för lågt. Balansgång...

Sitter och tentapluggar men vill bara sova hela tiden istället. Vad jobbar ni andra med? Jag är sjuksköterska men läser på universitet nu i 2,5 termin med fullt betalt från mitt jobb för att få en vidareutbildning.

• hundtok
    Sickan12 skrev 2013-10-17 17:08:58 följande:

Tänker mest på föräldrapenning och sånt :p. Tillbaka vill jag inte sen. Tänkte faktiskt plugga till sjuksköterska!
    Ändå skönt att ha om du, mot förmodan, inte kommer in på den utbildning du vill ;) Ssk är ett bra val men slitigt. Iaf om man jobbar på vårdavdelningar.
  • hundtok
    bonden skrev 2013-10-19 13:28:00 följande:

Jag tror inte heller det är fysiskt möjligt så här tidigt. Däremot känner jag både knuffar och sparkar ibland men tyvärr är det inte från grynet där inne utan bara luft som förflyttar sig :)
    Jag tror precis som du, det är tarmarna man känner av. Omöjligt att känna rörelser nu. Hela fostret är ju bara ett par cm och armar och ben är ju pyttepyttesmå.
  • hundtok

Har drabbats av ett mindre angeläget graviditetssymtom: magen har slagit helt stopp :/

Svar på tråden Bf Juni 2014