Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Bf Juni 2014

Miss M skrev 2013-10-02 21:19:58 följande:
    Här är molvärk i magen och bröst. Mådde väldigt illa fram till efter v22 så håller tummarna för att slippa det denna graviditet. Börjar nytt jobb nästa vecka. ..dels vill jag inte gå runt och må illa bland nytt folk och dels undrar jag vad dom kommer tycka om nyheten?
    mammasusan skrev 2013-10-02 21:26:21 följande:
    Min tjänst löper ut i dec om jag inte får fast, jobbar för en som är tjänstledig för annat arbete nu. Om jag berättar för min närmsta kollega som även är arbetslagsledare, inte kan väl hon isf "tipsa" chefen att jag är gravid? Skulle vilja sjukskriva mig ett tag, men de påverkar ju iaf inte graviditeten att vara på jobbet så då kan jag lika gärna vara där. Blir bara mer jobb annars då jag är lärare.
    tack och lov pluggar jag på universitetet nu. Men jag fruktar foglossningen, om den nu kommer denna gången med... blir intressant att berätta för chefen på jobbet jag är tjänstledig från dock, fick tjänsten medan jag var sjukskriven och började sedan plugga direkt efter sjukskrivningen

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    mammasusan skrev 2013-10-02 21:44:34 följande:

Ja var tjänstledig 5 år från min förra tjänst (föräldraledig först sedan för studier) innan jag slutligen ist sa upp mig då de ej kunde erbjuda mig ett jag vill ha.
    har tjänstledighet beviljat i 5 år för studier, fördelen med att jag läser fristående kurser nu är att jag då, nästa höst, kan läsa på distans och vara hemma med bebis samtidigt så jag inte "förlorar tid". Är anställd på en skola, men kommunen är arbetsgivare, så tanken är att jag efter studierna ska kunna få en annan tjänst som lärare istället för lokalvårdare/ekonomibiträde
  • Phlippan87
    rosii skrev 2013-10-02 22:34:00 följande:
    Såg att någon nämnde foglossning. Känner redan av mina när jag varit igång. Ordentligt tidigt! förra grav gick jag på kryckor sista 11 veckorna pga fogarna. & fet blev jag! Sängliggandes, deppig & choklad craving oh no no!!
    fick foglossning i v. 11 med förra, hoppas det inte blir riktigt så jäkligt nu. Och alltid problem med ischiasnerven när jag är gravid
  • Phlippan87
    rosii skrev 2013-10-03 07:41:11 följande:

Det känns nästan inte helt rättvist att ha ont så tidigt. Nu har jag bara ont om jag rört mig över det vanliga.

När jag hostar så sliter det, antar det är ligament? Haha lite nojigt är det :)
    nej, var ju mindre kul när mitt jobb dessutom innebar mycket trappor och nonstop gående... Misstänker dock att det var för att jag fick barnen så tätt (17 månader mellan)
    Tizi skrev 2013-10-03 06:59:35 följande:
    Jag är livrädd för mf just för att jag aldrig har fått nått mf. Känns som att det liksom är "min tur" att få det nu för det! Nej usch bort med dom tankarna! Jag hade dock blödningar med dottern till och från ända till v 22 så jag är orolig för det med varje gång man går på toa!
    usch, sådär känner jag också... har varit gravid 2 ggr, båda har gått vägen. Nu har jag blivit gravid på första försöket 2 ggr så varför skulle inte jag få otur också snart?
  • Phlippan87
    kakabus skrev 2013-10-03 12:13:16 följande:
    Hoppar in här om det går bra
    Plussade igår med tredje barnet, bf 4/6. Har en son på 5 och flicka på 3. Vi bor utanför östersund i jämtland.
    Denna grav var oplanerad så det är ff lite chockartat

Vart bor ni andra? Och grattis alla!
    Grattis!
    Bor i "metropolen" Rimbo, knappt 2 mil från Norrtälje  
  • Phlippan87
    EMTP skrev 2013-10-03 12:17:55 följande:
    Jag bor på Gotland. :)

Vecka 5+4 idag. Vaknade på morgonen och kände mig inte det minsta gravid. Nu ligger jag dock i soffan, tokillamående, och försöker låta bli att kräkas.

Bokat tid för VUL den 21 oktober. Skönt! 
    skulle vilja gör ett tidigt ul denna gången, men sparar nog de pengarna till vår USA-resa istället. Är det någon speciell anledning till att du ska göra vul?
  • Phlippan87
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-10-03 12:47:31 följande:
    drömde i natt att jag fick mf! otäckt! Har aldrig drabbats tidigare och har två barn.. gjorde däremot en abort förra våren... :( 

Har småblött lite.. pytte pytte.. och gjorde det nästan hela graviditeterna med mina två.. så egentligen är jag inte orolig.. men det känns ju olustigt!!

Hur mår ni??

Jag känner mig trött och lite hängig.. men kan ju vara förkylningen också.. fast det känns annorlunda då jag är på väg att bli frisk nu!

Jag bor utanför uppsala 
    jag är jättetrött och lätt illamående. kan dock inte avgöra om det är graviditet eller penicillin och tandvärk som orsakar.
    Då bor vi kanske inte så jättelångt ifrån varandra då, har visserligen några mil till Uppsala men inte så långt 
  • Phlippan87
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-10-03 14:58:21 följande:
    Jag har precis flyttat till Östervåla, är från Gävle. :) Tycker det är sjukt synd att det inte finns mvc här i byn! Jag måste åka till Uppsala och hittar skitdåligt där.. buss funkar nog inte eftersom att jag kommer förmodligen kräkas en del snart :P
    Har kollar på en privat mottagning i uppsala som heter hjärtat.. verkar jättemysigt :)  
    vi har precis fått en ny, kombinerad mvc och bvc-mottagning här jättefräscha lokaler och jag träffade bm för 2 veckor sedan och hon var jättetrevlig så jag hoppas det funkar lika bra som det känns
    lillastorafamiljen skrev 2013-10-03 15:09:49 följande:
    Nu har jag fått min inskrivningstid till bm. Om 2,5 vecka. Ska bli riktigt roligt! Börjar kännas mer på riktigt då. Hur kommer det sig att ni är många som ska göra vul? Har aldrig hört det tidigare.
    jag ska dit i november... 
  • Phlippan87

ska försöka vänta med att berätta till kring jul tror jag. sambons chef kommer dock med stor sannolikhet få veta tidigare då vi ska till Orlando med hans familj 2 veckor i november-december

• Phlippan87
    Hallonmjölk skrev 2013-10-04 08:48:45 följande:
    När bör man berätta för sin chef?
    beror på jobbet. du har inga skyldigheter att berätta förrän 2 månader innan förlossningen men det är nog ganska vanligt att berätta kring v.12-18
Svar på tråden Bf Juni 2014