• Gbgmamma

Bf Juni 2014

Oj bonden då håller jag verkligen tummarna för att du mår bättre denna gång. Jag har motsatt problem jag mådde så bra det bara gick, gick upp 6-7 kilo och hade en drömförlossning två veckor tidigare än bf så jag slapp gå över tiden. Amningen fungerade bra och bebis sov hela nätter (min 6-8 tim i sträck) från start. Jag kan inte bli kvitt känslan av att vi kommer få ett helvete denna gång ;)

• Gbgmamma

Miss m jag kommer också få extra kontroller på hormonerna då jag opererat bort halva sköldkörteln. Äter dock inget levaxin idag och hoppas slippa det nu med. Hur fick du veta att du får extra ul, bad du om det eller var det bm som föreslog det?

• Gbgmamma

Jag ska på bröllop nästa helg, är så orolig för att någon ska fatta vad som är på g :p funderar på om man ska låtsas dricka och gå och hälla ut det ngn stans när ingen ser ;)

• Gbgmamma

Vi kommer sova hos släktingar dagen innan så var ute igår fungerar inte och bilen blir svår då jag inte har körkort haha. :p

• Gbgmamma

Görs inte kub i vecka 11? Missar ni inte chansen att få det testet om ni skrivs in så sent? Vi hoppas på att få en tjej till, min man har fyra systrar och jag har fyra bröder. Vi har båda avundats gemenskapen de andra syskonen haft som kommer av att de har samma kön. Hans systrar har "tjejkvällar" och mina bröder har liknande fast manligt sällskap då. Sen spelar det ju inte jättestor roll egentligen. :)

• Gbgmamma

Jaha här i gbg erbjuds det kub för alla men mot en kostnad om man vill göra det även om man är under 35. Jag var 25 när jag gjorde det med första barnet.

• Gbgmamma

Eller ja 24 var jag vid kubtestet om det spelar ngn roll haha. Här har nog alla jag känner som har barn gjort kubtestet.

• Gbgmamma

Rosii, vi har induktionshäll, gjutjärn är ju det bästa du kan använda på en induktinshäll ju :) det är ju järn rakt igenom, mer magnetiskt får du ju leta efter

• Gbgmamma

Klart du får sunsilk skriv in dig i bftråden också :) den finns längre bak i tråden

• Gbgmamma

Jag har bf 8/6 än så länge, vi bor i fräntorp så det är en kort promenad till sjukhuset ;)

• Gbgmamma

Ja ny vecka idag för mig med, halvvägs till vecka tolv ser jag det som :) då man får berätta för alla och det känns lite säkrare!

• Gbgmamma

Grattis lotta 84 så skönt att du gjorde ditt vul, kom ihåg att jag hade lika med dottern och har en liten tvååring här hemma nu det kpmmer säkert gå bra detta

• Gbgmamma

Jag är supertrött!!! Jag somnar gärna klockan 21 varje kväll och se på film och tv går inte alls då slocknar jag på en gång

• Gbgmamma

Vi var på inskrivning igår, det gick jättebra. Mest de vanliga frågorna och lite prover på sköldkörteln mm. Bokade in nästa besök med eventuellt kub den 15:e november. Det är ju snart ju. Fick en jättebra bm verkar det som iaf :)

Svar på tråden Bf Juni 2014