• Tizi

Bf Juni 2014

Då har vi samma bf!! Jag plussa oxå på bim-5, otålig som man är och sen såklart flera ggr efter det för att se så det blir starkare och starkare

carrro84 skrev 2013-10-06 07:50:54 följande:
    Hej tjejer, hoppas att det är ok att haka på eran tråd :) jag plussade på BIM -5 är idag på BIM +1 och testet blir bara starkare och starkare ;) har BF 13 Juni om allt går som det ska ;)

Har inte fattat att jag verkligen är gravid, har försökt sedan maj.

Har en son född dec 2010 och han ska nu äntligen bli storebror ;) helt fantastiskt!

Jag mår bra än så länge, har lite yrsel på morgonen och är lite trött bara ;)

• Tizi

Välkomna! Nina symptom är att jag redan fått ungefär dubbelt så stora bröst precis som de andra gångerna samt ständig molvärk/växtvärk och illamående dag/kvällstid!

Sparris12 skrev 2013-10-06 14:58:38 följande:
    Hej tjejer !

Hoppar också gärna in här :) Har BF 12 juni, bor i Lund och väntar mitt andra barn

Cakes skrev 2013-10-06 15:12:03 följande:
    Hej, 

Jag hoppar gärna in här också. Plussade på BIM-1 för en vecka sedan (eller ja, i måndags). Jag vet inte exakt när beräknad födsel blir, får lite olika resutlat beroende på om jag räknar sista mensens första dag eller ÄL. Men runt den 10-13 juni borde det bli :) 

Känns helt galet kul att jag är gravid nu, även fast jag i mellanåt nästan inte "vågar" tro det. Är en lite orolig person  men nu har jag bestämt mig för inställningen att "vi väntar barn, inte problem".

Har ni några symtom ännu? Jag har en hel massa! Veckan innan jag plussade var jag sjukt hängig. Sen jag plussade har jag haft världens växtvärk i magen samt att jag är lite tröttare än vanligt. Har även min "morningsickness" på kvällarna, men det är fortfarande kontrollerbart ;)

Vad finns det mer att berätta? Jo, det är vårt första barn

• Tizi

Jag drömde att jag fick mf inatt! Blod överallt, usch!! Jag har otroligt svårt att ta till mig att jag är gravid och känner att jag inte har "rätt" att vara glad riktigt än för att det är så tidigt och hjärtat har ju inte ens börjat slå än. Så dumt!! Är livrädd för mf! :(

• Tizi

Jag hade riktiga kramper i magen flera nätter i början när jag väntade mitt första barn. Var säker på att det var mf på gång men det var bara växtvärk.

linaochliten skrev 2013-10-08 06:30:02 följande:
    Hjälp. Inatt vaknade jag och hade super ont i magen. Så ont så jag låg och gnydde och vred på mig. Sambon ville ta mig till akuten när han vaknade. Jag ville vänta och se, det höll i sig i ca 15-20 min. Nu känner jag inget. Någon som har varit med om liknande?

Jag har börjat få blödande tandkött nu, både under dagtid och när jag borstar tänderna.
    MissMf skrev 2013-10-08 06:26:03 följande:
    Är det någon som har haft ont i tänderna/ käken som symptom? Har så förbannat ont :(

Phlippan87 skrev 2013-10-07 22:12:44 följande:
    tar bort mig från bf-listan och lämnar er här nu, blöder rejält nu så med största sannolikhet blev det mf för oss. Lycka till alla

Neej gud va tråkigt!!
  • Tizi

Oj vad ni skriver!! Kul!

Har oxå funderat om vi ska kolla kön denna gång. Jag har provat på både och men nu tänker jag på syskonen, att det kanske är lättare för dom att förstå om man pratar om lillebror eller lillasyster. Det blir dock inte en titt på kön för syftet att kunna köpa "rätt" färg på kläder o vagn osv för jag köper det jag tycker är snyggt och då blir det säkerligen även rosa grejer även om det är en grabb!

• Tizi

[quote=71373479][quote-nick]honey1 skrev 2013-10-13 21:51:29 följande:[/quote-nick

Tror ni på skrocken att andra barnet kommer tidigare?[/quote]

Min första kom 7 dagar innan bf och min andra 12 dagar efter bf så för mig stämde det icke! Får se hur det blir nu med trean!!

• Tizi

Jag mådde bra med sonen och ganska illa med dottern och nu mår jag oxå illa till och från..

honey1 skrev 2013-10-14 14:02:10 följande:
    Jag mår förjävligt dåligt hela jävla tiden. Hatar det här. Förstår inte varför jag mår mer illa denna gång?? Det sägs ju att man mår mer illa med tjejer men har redan en tjej och hon fick mig bara att bli åksjuk och illamående om jag inte åt ordentligt... Men det här... Det är så jag tror att det är tvillingar.

Eller har ni mått sämre med killar än tjejer?

• Tizi
    mammasusan skrev 2013-10-16 18:39:24 följande:
    Lämnar tråden & gruppen på fb...har både ont & blöder färskt blod nu

kakabus skrev 2013-10-16 20:05:47 följande:
    Jag kommer nog också lämna er. Började blöda i morse, som en mensblödning med smärta. Ska på kontroll på fredag. Alla gravsymtom är borta och jag har inte mycket hopp kvar... vårt tredje missfall, känns förjävligt. Och det värsta är att min man inte vill försöka mer, denna grav var oplanerad så nu tycker han att vi är färdiga. Dubbel sorg...

Kramar till er!! Så tråkigt att höra om era blödningar
  • Tizi

Jag ska inte göra KUB. Jag vet inte alls hur jag skulle reagera om nått skulle vara fel!! Vill inte göra en så "sen" abort efter v12 heller, usch så jobbigt!

• Tizi

Idag har jag äntligen pratat med en bm och bokade in hälsosamtal på fredag. Det är mitt tredje barn men ny mvc och bm så kände att jag gärna tar det samtalet och sen bokar in nästa besök.

Svar på tråden Bf Juni 2014