Inlägg från: LovaViola |Visa alla inlägg
  • LovaViola

Bf Juni 2014

Cakes skrev 2014-01-20 10:22:25 följande:

Hej,

Vet inte vilken vecka du är i... men en kollega till mig fick hur som helst väldig klåda (det var dock lite senare i graviditeten om jag minns rätt). För hennes del fick hon några allergitabletter som hjälpte, och sedan så kollade de om det berodde på något med gallan.

Antagligen, för din del, eftersom det bara är på magen så tror jag säkert att det beror på att huden stretchas ut (precis som du säger). Så fortsätt att smörja men kolla det med din barnmorska om det blir värre.

Hoppas det går över snart! :)

Jag är i vecka 18+1 idag.. ja precis. blir det värre ska man ju alltid kolla upp det! men just nu tror jag att det är tänjningen som kliar ;)

åh jag håller tummarna att allt går bra på ert rul idag.. förstår att du är nervös. man är jätte förväntansfull men samtidigt är man som du säger nojig. usch att man ska behöva oroa sig för allt hela tiden :/
    vi ska på rul på torsdag och jag känner mig som ett barn som längtar efter julafton, men med skräckblandad förtjusning dåra.
    du får skriva hur det gick sen! kram och lycka till!!
  • LovaViola

Grattis till alla lyckade rul! :) fantastiskt!

Vårt är imorgon bitti kl.08.. Huu vad nervös jag är. Men också förväntansfull! Det var sju veckor sen vi var på kub och som man längtat efter detta datum..

• LovaViola

Nu är jag tillbaka på jobbet efter ultraljudet och jag är så lycklig och lättad! Allt såg fint ut och vi fick verkligen en ordentlig genomgång av allt då det satt en nybliven barnmorska bredvid som skulle lära sig hur man gjorde :) och vi väntar en liten flicka, som jag gissat!!

• LovaViola
    Sofaaj skrev 2014-01-23 10:36:26 följande:
    Idag ringde de äntligen med svar på fostervattenprovet. O allt såg bra ut!:) de längsta 8 dagarna i mitt liv. Men nu kan vi andas ut o va lyckliga igen!=D

Vi fick höra hjärtljudet första gången vecka 14 och förra veckan hos bm.

åh så fantastiskt! grattis grattis :)
  • LovaViola

Nån mer än jag som nästan tycker att det känns lite obehagligt när barnet rör sig..?
    det sliter och kittlas och det känns nästan som att hon gör kullerbyttor, alltså missförstå mig rätt, jag tycker såklart att det är fantastiskt att jag känner så mycket, men jag kan nästan inte sitta still när hon rör omkring därinne..
    har ett stillasittande jobb och jag får ta promenader lite då och då så att det blir lite lugnare där inne :)

sen har jag helt plötsligt (senaste kanske två veckorna) fått mycket mera flytningar.. innan var det typ helt torrt. vad kan det bero på att man får mer nu?

• LovaViola

Vad jobbigt med illamående fortfarande :/ och näsblod.. Jag har mest ont i ryggen.

Jag har gått upp ca 4,5 kg.

• LovaViola

Jag är också konstant törstig.. men jag tänkte mer på att det är för att barnet dricker fostervattnet hela tiden och att man måste fylla på mer.. jag dricker minimalt med vatten annars..
    samt att jag kissar jätteofta och det tror jag är (ja såklart för att jag dricker mer, men också) för att bebisen sparkar neråt mot min blåsa så det trycker på..

jag tog prover för ca två veckor sen och då sa hon inget om blodsockret samt inget om urinvägsinfektion heller.. men vad vet jag!?

jag ska dit på måndag igen för vecka 25 koll (då är jag iofs i början av vecka 26 (25+0) och ta prover igen.. så då får vi se hur det ser ut!

• LovaViola

Åh grattis Tulpanen till bebben :)

Så spännande och lite läskigt att det närmar sig så med stormsteg!

Jag har tittat på dessa väskor att använda som skötväska, tycker att utbudet är rätt trist annars.. Denna är rymlig och kostar inte skjortan, finns olika färger i Granits butiker!

granit.se/product.html/shopper-stor-grafit/pu

• LovaViola

Någon här som fått göra ett tillväxtultraljud?

Nu senast vi var hos barnmorskan så hade inte magen växt.. (33+1 då) Den står still. Men å andra sidan sa hon att bebisen redan är fixerad och det kan göra att sf-måtten blir stilla.. Samt att hon inte tyckte att hon kändes liten. Men jag fick ju ändå en remiss till ett tul. Känner mig både lite orolig men samtidigt glad att det tas på allvar!

• LovaViola

Tack för era svar! Vi ska dit imorgon bitti på tul och vi håller tummarna att hon inte är för liten och får näring så hon kan stanna kvar därinne ett tag till!

• LovaViola

Jag jobbar på kontor, heltid och sitter mest. Men jag är ändå helt slut när jag kommer hem.. igår kväll var jag helt förstörd. Ont i kroppen, sammandragningar, foglossning och fan och hans moster :(

jag hade tänkt jobba heltid ca tre veckor till.. men jag vet inte om jag kommer att palla det. Jag har bf 21 juni, men känner på mig att hon kommer komma tidigare.. vi får se om jag har rätt.
    Känns inte så bra att jobba för nära inpå då, för då kommer jag ju inte hinna vila nånting innan hon kommer..

Jag kommer nog ta semester iaf två veckor och resten ska jag nog spara, sen blir det föräldraledigt!

• LovaViola

Ville bara berätta att det gick bra på tillväxtultraljudet imorse!

Hon låg -9% och vägde nu ca 2080g så de tyckte inte alls att det var någon fara, normalt med fostervatten och hon kickade på som en tok därinne. samt att hon redan var fixerad!

tack igen för er omtanke och lugnande ord häromdagen! alltid skönt att höra att man inte är ensam om något.

• LovaViola
    Amalian83 skrev 2014-05-24 09:42:12 följande:

Kl 20.52 igår föddes vår dotter! Med andra ord responderade kroppen väldigt bra på igångsättning och läkarens teori är att det berodde på att kroppen ville bli av med bebisen på grund av hepatosen.

Allt i allt är jag väldigt nöjd med förlossningen, som gick betydligt snabbare än jag vågat hoppas på. Epiduralen var guld värd för mig då den fick min kropp att slappna av och hjälpa bebisen nedåt mot bäckenet. Jag hade dessutom tur som fortsatte att känna värkarna i bäckenet och krystvärkarna var nog bland det häftigaste jag har upplevt. Vilka kroppar vi har!

Lycka till alla ni som har förlossningen framför er.

Åh vad härligt att det gick så bra! Grattis grattis, detta gör det hela lite verkligare för en själv med :)
  • LovaViola

Hade mina första förvärkar i måndags.. Då 10 dagar innan bf. Jag är förstföderska och haft en massa sammandragningar sen vecka 25. Nu har jag tätare och kraftigare sammandragningar så att jag knappt kan vara ute och röra på mig längre och de gör att jag nästan tappar andan! Haft lite mer förvärkar också, mensvärk i ryggen o så.. Men annars inget mer.. Ilningar och tryck nedåt har jag haft i över två veckor. Det kanske inte blir en bebis som vill komma lite tidigare som jag trott innan. Man får bara vänta och se :) bf är alltså 21/6.

Lycka till alla!!

• LovaViola

Imorse vaknade jag vid 04.00 av förvärkar.. Klockade dem och de var ganska jämna i längd och styrka samt att de kom ungefär tre på tio minuter. Men de var inte outhärdliga så jag ställde mig i duschen vid 06.30 och det var så skönt! Fick värkar där med. Men jag var så trött eftersom jag bara sovit två timmar under natten så när jag kom ur duschen, varm och ännu tröttare så fick jag och la mig igen! Sov och vaknade då och då av värkar men somnade om och vaknade nu för en halvtimme sen.

Har fortfarande värkar men de kommer inte lika regelbundet så nu får vi se hur detta slutar.. ;) Bf+1 idag.

• LovaViola

Skrev här i söndags.. Hade ju då haft värkar en hel dag. Åkte till förlossningen kring 19-tiden, hade då öppnat mig 4cm. Fick stanna kvar! Sen tog det 14h innan hon kom.. Var en sjukt utdragen förlossning och jag höll på att ge upp helt, hade krystvärkar i 3h innan de hjälpte till med sugklocka. Hon föddes med navelsträngen runt halsen samt benen så förmodligen var det lite varför det tog sån tid, blev som en jojo-effekt. Men hon mådde bra som tur var! Sen brast jag väldigt mycket och förlorade sen 2 liter blod. Har legat på bb tills igår (tre dagar) då vi åkte hem med en hel radda av smärtstillande samt blodtryckssänkande.

Har varit det sjukaste och läskigaste jag varit med om och samtidigt har vi fått vår underbara lilla flicka som vägde 3115g och var 50cm lång, amningen går bra och hon ökar i vikt trots min blodförlust! Jag hoppas att alla får uppleva bättre förlossningar än mig.. Och jag hoppas att jag kommer glömma en del av detta som hänt mig/oss. Lycka till alla!

Svar på tråden Bf Juni 2014